Sondaj: Nouă din zece persoane se pregătesc să cheltuiască la fel sau mai mult pe experiențe în 2024, față de 2023

Sondaj: Nouă din zece persoane se pregătesc să cheltuiască la fel sau mai mult pe experiențe în 2024, față de 2023

Numărul 13, 3-9 apr. 2024  »  Roza vânturilor

Nouă din zece persoane se pregătesc să cheltuiască la fel sau mai mult pe experiențe în 2024 față de 2023, arată un sondaj Mastercard realizat pe un eșantion de peste 16.000 de consumatori, relatează Agerpres. Europa a atras 700 de milioane de turiști în 2023, fiind în fruntea clasamentelor la nivel mondial ca regiune cu cel mai mare număr de sosiri ale turiștilor internaționali.

Conform cercetării menționate, anul acesta, atât europenii, cât și turiștii internaționali, vor prioritiza cheltuielile legate de experiențe. Aproape nouă din zece persoane (88%) au declarat că intenționează să cheltuiască la fel sau mai mult pe experiențe în 2024, comparativ cu 2023.

Tendința de a pune pe primul loc cheltuielile pentru experiențe în detrimentul celor pentru obiecte este susținută de datele Institutului Mastercard Economics, care arată că ponderea cheltuielilor pentru experiențe precum călătoriile sau ieșirile la masă în Europa a crescut în 2023 la 22% din totalul cheltuielilor, față de 19% în 2019. În comparație, ponderea cheltuielilor pe bunuri materiale a rămas stabilă.

Sondajul dezvăluie că în topul experiențelor așteptate cel mai mult de oameni în acest an sunt cele legate de călătorii, urmate de evenimente cu muzică live, experiențe în aer liber, excursii culinare și experiențe de wellness.

Motivul cel mai des menționat pentru care oamenii pun pe primul loc cheltuielile pentru experiențe este beneficiul "intangibil", de neprețuit de care au parte. Aproape 4 din 5 (78%) au declarat că merită de obicei sau întotdeauna să cheltuiască pentru experiențe, în contrast puternic cu cei 4% care consideră că investiția merită rareori sau niciodată. Totodată, 29% dintre consumatori acordă prioritate economisirii pentru experiențe în felul în care își planifică bugetul general.

Conform sursei citate, 40% dintre respondenți au declarat că experiențele sunt cele care le aduc cele mai frumoase amintiri, peste o treime (35%) afirmând că experiențele i-au ajutat să vadă lumea într-o lumină nouă. 33% sunt de părere că experiențele pe care le trăiesc alături de alte persoane le îmbogățesc viața, fie că este vorba despre explorarea unei noi destinații, participarea la un eveniment cultural sau bucuria unei mese împreună. Peste 4 din 10 (41%) au spus că gradul de unicitate al unei experiențe poate fi un factor determinant în ceea ce privește alocarea unui buget, alături de nevoia de a-și crea amintiri de neuitat.

Această dorință de a se bucura de noi experiențe reprezintă un bun motor pentru călătorii - 26% dintre oameni au declarat că acesta este motivul principal pentru care călătoresc și peste 4 din 10 (41%) spun că ar călători în altă țară sau continent doar pentru a se bucura de o experiență de care sunt pasionați.

Mastercard a efectuat un sondaj împreună cu partenerul său de cercetare Vitreous Worldwide, pentru a înțelege schimbarea preferințelor consumatorilor în ceea ce privește prioritizarea experiențelor. Sondajul s-a realizat pe un eșantion de 16.141 de respondenți, incluzând 14.125 de respondenți din 20 de piețe din Europa (Austria, Belgia, Franța, Germania, Italia, Polonia, Spania, Marea Britanie, Bulgaria, Croația, Cipru, Republica Cehă, Grecia, Irlanda, Olanda, Portugalia, România, Serbia, Suedia, Elveția) și 2.016 respondenți din Australia, Brazilia, China și SUA.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.