Sorin Grindeanu: Încep procedurile pentru cel mai mare contract de infrastructură feroviară, finanțat prin Programul Transport

Sorin Grindeanu: Încep procedurile pentru cel mai mare contract de infrastructură feroviară, finanțat prin Programul Transport

Telex » Știri 16 martie 2023  

Documentațiile pentru primele trei loturi ale Tronsonului de cale ferată Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș au fost transmise miercuri în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pentru validare, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, citat de Agerpres. Linia de cale ferată Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul Programului Transport, respectiv de 10,5 miliarde de lei. Cele trei loturi au o lungime însumată de 123,47 km de cale ferată modernă și o valoare totală estimată de 5,63 miliarde de lei (fără TVA).

"Încep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară, finanțat prin Programul Transport. Pentru reabilitarea Tronsonului de cale ferată Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș (6 loturi) sunt alocate 10,5 miliarde de lei (fără TVA). Miercuri au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentațiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson, care are o lungime totală de aproape 226 de km", a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.

Lotul 1 (Craiova – Filiași), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări).

Lotul 2 (Filiași – Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Lotul 3 (Igiroasa – Drobeta-Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări). Pe acest lot va fi construită și o variantă nouă de traseu care va asigura relația între stațiile Balota, Prunișor și Drobeta Marfă. Între stațiile Prunișor și Drobeta-Turnu Severin Est este prevăzută construcția unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km.

Astfel, va fi dublată linia de cale ferată pe relațiile Strehaia - Ciochiuța, Ciochiuța - Tâmna, Tâmna - Igiroasa, Igiroasa – Prunișor, dar și în stațiile Igiroasa și Ciochiuța. De asemenea, vor fi construite noi variante de traseu pe relațiile Igiroasa - Prunișor Nouă, Prunișor - Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă - Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă - Dudașu.

"Vor mai fi montați 4.750 m de panouri fonoabsorbante, vor fi modernizate instalațiile de semnalizare/centralizare/telecomunicații, va fi implementat sistemul european de management al traficului (ERTMS) și vor fi montate bariere automate la trecerile la nivel. Pe traseu vor mai fi reabilitate sau construite: 16 stații, 48 de poduri, 87 de podețe, 18 pasaje inferioare și superioare, 1 viaduct cu cale dublă în lungime de 900 m (peste Valea Baran), 16 treceri la nivel cu calea ferată și 4 noi puncte de oprire", a mai scris Sorin Grindeanu pe pagina de socializare.

Potrivit unui comunicat al CFR SA, scopul general ale implementării proiectului de reabilitarea a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș vizează îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h, modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului și mărirea capacității de tranzit etc. De asemenea, în cadrul proiectului vor fi modernizate stațiile și haltele de mișcare, clădirile stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor și/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare. Linia de cale ferată Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș se află pe Coridorul Orient/Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.