
Târgul Întreprinderilor Mici și Mijlocii – TIMM 2016
Numărul 30, 25-31 octombrie 2016 » Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor
În perioada 18-20 noiembrie, la Romaero Băneasa din București, se va desfășura Târgul Întreprinderilor Mici și Mijlocii – TIMM 2016, cel mai mare eveniment din România dedicat IMM-urilor. La această manifestare – organizată de Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri (MECRMA) – se preconizează că vor participa cel puțin 450 de companii.
„Companiile care își doresc să participe la târg trebuie să se înscrie pe site-ul aippimm.ro, la următorul link”, precizează MECRMA, într-un comunicat. Aplicația „Programul pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici și Mijlocii – TIMM 2016” va fi deschisă pană la 15 noiembrie. „Ne dorim ca prin acest târg să punem în lumină IMM-urile, fie că vorbim despre antreprenori români sau investiții străine. Vorbim despre aproximativ 655.000 de IMM-uri, care reprezintă baza economiei românești, ele angajând 2,6 milioane de oameni și reprezentând în jur de 99,72% din numărul jucătorilor înregistrați în România care și-au declarat indicatorii financiari pe anul 2015. La eveniment vor participa cel puțin 450 de companii mici și mijlocii și sperăm ca acest târg să se transforme într-un adevărat festival dedicat lor”, a declarat Claudiu Vrînceanu, secretar de stat în cadrul MECRMA.
TIMM 2016 va cuprinde: conferințe, workshop-uri, precum și o expoziție pe secțiuni dedicate: promovării produselor și serviciilor realizate de către întreprinderile mici și mijlocii românești; promovării debutanților în afaceri; promovării IT, inventică și creație științifică; promovării educației antreprenoriale; instituțiilor și companiilor care furnizează produse și servicii pentru IMM, promovării produselor și serviciilor realizate de către alte persoane juridice de drept public sau privat pentru întreprinderile mici și mijlocii din România.
Participarea expozanților la târg este gratuită, iar MECRMA va suporta cheltuielile de transport și cazare ale acestora. În cadrul târgului, beneficiarii își vor putea prezenta și vinde produsele și, totodată, vor putea întâlni parteneri de business sau reprezentanți instituționali și vor avea ocazia să participe la conferințele și workshop-urile organizate de minister. Bugetul alocat acestui proiect este de 3 milioane lei, schema de minimis fiind aprobată prin anexa nr. 3/35/26 la Legea nr. 339/2015 a Bugetului de Stat pe anul 2016 .
Conform datelor ONRC, preluate de la Ministerul Finanțelor Publice, la 31 decembrie 2015, în România erau înregistrate 993.804 de persoane juridice. Dintre acestea, 657.260 și-au depus situația financiară pe anul precedent. În categoria persoanelor juridice care nu au depus situațiile financiare pe anul 2015, pot fi persoane juridice aflate în insolvență, faliment, reorganizare judiciară.
Conform datelor din bilanț, cele 657.260 de persoane juridice au avut anul trecut o cifră de afaceri totală de 1.231.555.428.618 lei și un profit net de 80.530.800.221 lei. De asemenea, aceste companii aveau un număr mediu de 4.050.927 de angajați.
Dintre cele 657.260 de persoane juridice care și-au depus indicatorii financiari pe anul 2015, 655.390 sunt IMM-uri (persoane juridice cu cifră de afaceri sub 50 de milioane de euro și mai puțin de 250 de angajați). Astfel, IMM-urile reprezintă aproximativ 99,72% din numărul persoanelor juridice înregistrate în România care și-au declarat indicatorii financiari pe anul anterior. IMM-urile au avut anul trecut o cifră de afaceri totală de 611.797.125.294 lei și un profit net de 47.915.789.336 lei. De asemenea, acestea raportau pentru 2015 un număr mediu de 2.598.811 de angajați.
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială