Valentin Ionescu (ISF): Inovația digitală poate deveni un pilon al protecției consumatorilor

Valentin Ionescu (ISF): Inovația digitală poate deveni un pilon al protecției consumatorilor

Telex » Știri astăzi, 9:06  

Tehnologia trebuie să servească oamenii, iar inovația digitală, în special utilizarea responsabilă a inteligenței artificiale, poate deveni un pilon al protecției consumatorilor, susține Valentin Ionescu, președintele Institutului de Studii Financiare (ISF), citat de Agerpres.

„Tehnologia trebuie să servească oamenii - iar inovația digitală, în special utilizarea responsabilă a inteligenței artificiale, poate deveni un pilon al protecției consumatorilor. Datele arată clar: AI reduce semnificativ incidentele de fraudă și permite o înțelegere mai fină a comportamentului clientului, ceea ce înseamnă produse mai bine adaptate nevoilor reale. Impactul inteligenței artificiale (AI) este prevăzut în diverse sectoare economice precum: producție, respectiv automatizare, optimizarea lanțului de aprovizionare; healthcare: diagnosticare, descoperirea de medicamente, tratamente personalizate; finanțe: detectarea fraudei, tranzacționarea algoritmică, evaluarea riscurilor; retail & e-commerce: personalizarea experienței clienților, prognoza cererii; educație: învățare adaptivă, tutori AI; agricultură inteligentă, monitorizarea culturilor cu ajutorul AI. În același timp, trebuie să respectăm un cadru clar de reglementare - AI Act, DORA și GDPR sunt instrumente esențiale pentru a garanta echilibrul între progres tehnologic și respectarea drepturilor fundamentale”, a menționat Valentin Ionescu, citat în comunicat.

Președintele ISF a participat la conferința internațională „Inteligență Artificială și Transformare Digitală în Piețele Financiare: România în pas cu noile tendințe”, organizată joi de instituție. Potrivit acestuia, Institutul de Studii Financiare sprijină educația în acest domeniu, formând profesioniști capabili să folosească AI cu responsabilitate, în interesul clientului. „În fața acestei transformări, cheia rămâne încrederea. Tehnologia avansează, dar protecția consumatorului și integritatea pieței trebuie să rămână prioritare”, a adăugat președintele ISF.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.