A fost lansat Monitorul preţurilor la alimente, cu scopul de a creşte competiţia şi de a ieftini produsele

A fost lansat Monitorul prețurilor la alimente, cu scopul de a crește competiția și de a ieftini produsele

Telex » Știri 16 octombrie, 9:30  

Consiliul Concurenței a lansat platforma „Monitorul prețurilor la alimente”, care permite compararea a peste 30.000 de produse din 1.700 de magazine din întreaga țară, cu scopul de a întări competiția pe această piață și a ieftini alimentele din magazinele cele mai scumpe, informează Agerpres. „Când am o listă de cumpărături, pot cu ușurință compara prețurile, fără să merg din magazin în magazin. O fac mai ușor, de pe telefon sau computer. Pe oameni îi interesează prețurile cele mai mici și această transparență în piață va obliga magazinele care au prețuri mai mari să le reducă, să coboare spre nivelul prețurilor mai mici, astfel facem concurența să acționeze mai repede și mai bine. Urmărim convergența prețurilor spre nivelul cel mai scăzut”, a afirmat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu. El a adăugat că instituția pe care o reprezintă va monitoriza aceste prețuri și va face informări periodice. „Este o primă etapă la nivel național. Platforma va putea fi îmbunătățită în timp. Dacă lanțurile mai mici vor fi interesate, vor putea și ele să fie integrate în platformă”, a continuat Chirițoiu.

În cazul în care informațiile de pe aplicație sunt altele, consumatorii pot sesiza acest lucru la Consiliul Concurenței sau la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. „Nu putem exclude aceste probleme. O să lucrăm cu magazinele, dacă informațiile sunt greșite. Am cooperat până acum foarte bine cu marile lanțuri de magazine, dar avem și un plan B, putem aplica sancțiuni dacă informațiile nu sunt corecte. Începem cu vorba bună, dar avem tot timpul și «bâta». (...) Interesul companiilor este să coopereze cu noi”, a subliniat Bogdan Chirițoiu.

Legislația europeană obligă autoritățile statelor membre să lanseze comparatoare de prețuri pe diverse piețe, a amintit el. „Acest soft poate fi ușor adaptat și la alte domenii, precum cel bancar, iar ANPC pregătește un astfel de comparator, deci le putem oferi ajutor”, a susținut Chirițoiu.

Prezent la evenimentul de lansare, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Horia Constantinescu, a avertizat consumatorii să nu se uite doar la preț, ci și la calitate. „Salut această inițiativă, cu rezerva că vorbim de o informare sub sancțiunea de a nu fi completă și corectă. Spun acest lucru pentru că nu rareori ieftin a fost dovedit ca fiind noul scump, exemple fiind fructele tratate cu substanțe care nu sunt neapărat cele mai sănătoase sau produse ieftine care imită produsele lactate. Consumatorii să nu aleagă doar prețul, ci și calitatea, termenul de garanție și modalitățile de procesare”, a atras atenția Constantinescu.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.