APIA: Piaţa auto din România a crescut cu aproximativ 20% în 2018; livrările de autovehicule au ajuns la 187.276 de unităţi

APIA: Piața auto din România a crescut cu aproximativ 20% în 2018; livrările de autovehicule au ajuns la 187.276 de unități

Numărul 4, 5-11 febr. 2019  »  Breviar statistic

Vânzările de autovehicule în România au crescut, în 2018, cu circa 20%, față de anul anterior, până la 187.276 de unități, arată datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), citate de Agerpres. Analiza de specialitate relevă că, în 2018, piața auto din țara noastră a înregistrat cel mai mare volum anual al vânzărilor de automobile din ultimii 10 ani, dar mult sub cel înregistrat înainte de criza economică din anul 2009.

La nivel național, în continuare, achizițiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de persoanele juridice, care acoperă 60% din totalul achizițiilor de autoturisme înregistrate în anul 2018. „Este, însă, de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de persoanele fizice în 2018 (63.378 unități) este cu circa 44,4% mai mare decât cel aferent anului anterior (43.884 unități în 2017)”, se notează în raportul APIA.

Potrivit APIA, în ceea ce privește categoria autoturismelor rulate, volumul acestora s-a diminuat anul trecut cu 9,1% față de 2017, ajungând la 473.616 de unități.

Datele centralizate de asociația de profil arată că, în 2018, au fost livrate 187.276 unități, în creștere cu 19,6%, comparativ cu anul 2017, iar dintre acestea 158.268 au fost autoturisme, echivalentul unui salt de 21,4% față de anul anterior, și 29.008 autovehicule comerciale (+11,1%). Topul pe mărci (autoturisme plus autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 54.593 unități, urmată de Volkswagen (16.459), Renault (14.853), Ford (13.957) și Skoda (13.185). În cazul autoturismelor, ierarhia este condusă tot de Dacia, cu 51.242 unități (32,4% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 29,4% față de anul 2017), urmată de Volkswagen cu (14.601 unități și 9,2% cotă de piață), Skoda (13.185 unități, 8,3% din total piață), Renault (12.523 unități, 7,9% din total piață) și Ford (9.503 unități și 6% cotă de piață).

Pe de altă parte, autoturismele „verzi” (electrice și hibride) au ajuns, în 2018, la o pondere de 2,9% din total, superioară celei din anul 2017 (de 2,1%). Creșterea înregistrată, anul trecut, pe segmentul celor autoturismelor electrice (integral electrice și cele plug-in) este de 92%, respectiv 987 de unități față de 514 unități, în 2017. În același timp, pe segmentul hibride se consemnează un salt de 59,8%, de la 2.244 de unități, în 2017, la 3.585, în 2018.

Raportat la țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: România – cu o pondere de 31,7%, Germania (18,6%), Cehia (10,3%), Turcia (8,7%) și Spania (7,6%).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.