Din nou despre infrastructura de transport
Numărul 29, 18-24 octombrie 2016 » Revista presei economice
În Ziarul Financiar din 14 octombrie a.c., Adelina Mihai conturează câteva răspunsuri la întrebarea „De ce a construit România doar 368 de kilometri de drumuri noi din fondurile europene, iar Polonia de 5 ori mai mult?”. În mod deosebit, este de reţinut explicaţia dată de Dragoş Jaliu, partener în cadrul Structural Consulting Group: „Polonia a avut un mecanism de cheltuire a fondurilor europene mult mai suplu decât l-am avut noi, rezultatele fiind vizibile în kilometri de drum, autostradă sau cale ferată construiţi sau reabilitaţi. În septembrie 2012 am traversat Polonia ajungând la Gdansk şi îmi amintesc că pe atunci această ţară era un mare şantier, o ţară dată peste cap în termeni de circulaţie decentă, dar în care se lucra la foc continuu. 1886 de kilometri noi construiţi înseamnă mai mult decât au reuşit România, Bulgaria, Ungaria şi Cehia împreună, pentru ca o astfel de comparaţie să fie relevantă şi ca suprafeţe comparative”. Autoarea analizei completează aceste observaţii cu elemente de ordin legislativ, instituţional şi managerial, din care rezultă că, în domeniul modernizării infrastructurii de transport, există încă mari deficienţe, iar asimilarea experienţei altor ţări ar putea contribui esenţial la îmbunătăţirea radicală a situaţiei.
Actuala „ofensivă” a cărții înregistrează noi victorii pe „frontul” lecturilor de calitate
Susținere financiară suplimentară pentru protejarea „Tezaurului Uman Viu”
ArtSafari: cinci expoziții de excepție cu opere ale marilor artiști plastici români
Istoria Teatrului, o „scenă” pentru eternitate
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic