
Din nou despre infrastructura de transport
Numărul 29, 18-24 octombrie 2016 » Revista presei economice
În Ziarul Financiar din 14 octombrie a.c., Adelina Mihai conturează câteva răspunsuri la întrebarea „De ce a construit România doar 368 de kilometri de drumuri noi din fondurile europene, iar Polonia de 5 ori mai mult?”. În mod deosebit, este de reținut explicația dată de Dragoș Jaliu, partener în cadrul Structural Consulting Group: „Polonia a avut un mecanism de cheltuire a fondurilor europene mult mai suplu decât l-am avut noi, rezultatele fiind vizibile în kilometri de drum, autostradă sau cale ferată construiți sau reabilitați. În septembrie 2012 am traversat Polonia ajungând la Gdansk și îmi amintesc că pe atunci această țară era un mare șantier, o țară dată peste cap în termeni de circulație decentă, dar în care se lucra la foc continuu. 1886 de kilometri noi construiți înseamnă mai mult decât au reușit România, Bulgaria, Ungaria și Cehia împreună, pentru ca o astfel de comparație să fie relevantă și ca suprafețe comparative”. Autoarea analizei completează aceste observații cu elemente de ordin legislativ, instituțional și managerial, din care rezultă că, în domeniul modernizării infrastructurii de transport, există încă mari deficiențe, iar asimilarea experienței altor țări ar putea contribui esențial la îmbunătățirea radicală a situației.
Expoziție la Biblioteca Academiei Române: mărturii despre un tezaur de presă cu aproape 60.000 de titluri
Cu multe târguri se face… primăvară
Un festival de arhitectură subordonat calității vieții de zi cu zi
EnergyFEST, o fereastră deschisă spre un viitor sustenabil
Cererea și oferta de carte, stimulate de Ziua Națională a Lecturii
Arta muzicală, la superlativ: Madrigal, 60 de ani
Premieră necinematografică în... cinematografie
Flacăra culturii europene se aprinde la Timișoara