Din nou despre infrastructura de transport

Din nou despre infrastructura de transport

Numărul 29, 18-24 octombrie 2016  »  Revista presei economice

În Ziarul Financiar din 14 octombrie a.c., Adelina Mihai conturează câteva răspunsuri la întrebarea „De ce a construit România doar 368 de kilometri de drumuri noi din fondurile europene, iar Polonia de 5 ori mai mult?”. În mod deosebit, este de reținut explicația dată de Dragoș Jaliu, partener în cadrul Structural Consul­ting Group: „Polonia a avut un mecanism de cheltuire a fondurilor europene mult mai suplu decât l-am avut noi, rezultatele fiind vizibile în kilometri de drum, autostradă sau cale ferată construiți sau reabilitați. În septembrie 2012 am traversat Polonia ajungând la Gdansk și îmi amintesc că pe atunci această țară era un mare șantier, o țară dată peste cap în termeni de circulație decentă, dar în care se lucra la foc continuu. 1886 de kilometri noi construiți înseamnă mai mult decât au reușit România, Bulgaria, Ungaria și Cehia îm­preună, pentru ca o astfel de comparație să fie relevantă și ca suprafețe compara­tive”. Autoarea analizei completează aceste observații cu elemente de ordin legislativ, instituțional și managerial, din care rezultă că, în domeniul modernizării infrastructurii de transport, există încă mari deficiențe, iar asimilarea experienței altor țări ar putea contribui esențial la îmbunătățirea radicală a situației.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.