Din nou despre infrastructura de transport

Din nou despre infrastructura de transport

Numărul 29, 18-24 octombrie 2016  »  Revista presei economice

În Ziarul Financiar din 14 octombrie a.c., Adelina Mihai conturează câteva răspunsuri la întrebarea „De ce a construit România doar 368 de kilometri de drumuri noi din fondurile europene, iar Polonia de 5 ori mai mult?”. În mod deosebit, este de reţinut explicaţia dată de Dragoş Jaliu, partener în cadrul Structural Consul­ting Group: „Polonia a avut un mecanism de cheltuire a fondurilor europene mult mai suplu decât l-am avut noi, rezultatele fiind vizibile în kilometri de drum, autostradă sau cale ferată construiţi sau reabilitaţi. În septembrie 2012 am traversat Polonia ajungând la Gdansk şi îmi amintesc că pe atunci această ţară era un mare şantier, o ţară dată peste cap în termeni de circulaţie decentă, dar în care se lucra la foc continuu. 1886 de kilometri noi construiţi înseamnă mai mult decât au reuşit România, Bulgaria, Ungaria şi Cehia îm­preună, pentru ca o astfel de comparaţie să fie relevantă şi ca suprafeţe compara­tive”. Autoarea analizei completează aceste observaţii cu elemente de ordin legislativ, instituţional şi managerial, din care rezultă că, în domeniul modernizării infrastructurii de transport, există încă mari deficienţe, iar asimilarea experienţei altor ţări ar putea contribui esenţial la îmbunătăţirea radicală a situaţiei.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.