T&E: Introducerea necontrolată a mașinilor fără șofer va crește traficul cu până la 150% în orașele europene și va agrava poluarea

T&E: Introducerea necontrolată a mașinilor fără șofer va crește traficul cu până la 150% în orașele europene și va agrava poluarea

Numărul 1, 14-20 ian. 2020  »  Lumea în care trăim

Introducerea necontrolată a mașinilor fără șofer în circulație va crește traficul în orașele europene între 50 și 150%, până în anul 2050, ceea ce înseamnă că „ora de vârf” va dura, practic, toată ziua, arată un nou studiu al organizației de mediu Transport & Environment, citat de platforma 2Celsius, informează Agerpres. Realizatorii cercetării avertizează, totodată, că majorarea nereglementată a numărului de mașini autonome, anticipată de industrie, ar duce la o creștere de 40% a emisiilor de CO2 până în 2050, anulând toate obiectivele climatice ale Europei.

„Vehiculele fără șofer ar urma să devină atât de ieftine încât ar încuraja oamenii, sau chiar mașini fără oameni în ele, să călătorească mai mult și pe distanțe mai mari. Pentru a se asigura că mașinile fără șofer nu vor duce la o creștere a emisiilor, municipalitățile ar trebui să refuze accesul mașinilor autonome cu motor pe combustie internă, este recomandarea experților de la T&E. Aceasta ar reduce emisiile cu 23% în intervalul 2019-2050 comparativ cu o lume fără mașini electrice sau mașini fără șofer”, se notează în studiu.

Potrivit sursei citate, mașinile „zero emisii” și „fără șofer” nu vor rezolva problema congestiilor în orașele europene, chiar dacă vor fi folosite „la comun”. „Aceasta deoarece astfel de vehicule vor fi foarte ieftine și foarte convenabile, ceea ce creează o cerere pentru utilizatorii transportului public, ocupând spațiu care ar putea deveni disponibil. Modelările arată că în orașele care reduc, treptat, spațiul destinat mașinilor în același timp cu promovarea mașinilor autonome, electrice, folosite în comun, traficul s-ar reduce cu 60%”, se menționează în cercetare. În același timp, această schimbare în planificarea urbană ar reduce emisiile provenite de la mașini cu 32% până în 2050 și ar însemna, împreună cu trecerea la vehicule cu zero emisii, un transport european decarbonat până în 2050.

„Automatizarea, electrificarea și folosirea în comun sunt trei revoluții care ar putea transforma felul în care ne mișcăm. Dar dacă acestea vor fi bune pentru mediu sau dacă vor face orașele mai locuibile depinde doar de deciziile guvernelor. Dacă vrem mobilitate sustenabilă trebuie să interzicem mașinile fără șofer cu combustie internă și să reducem treptat spațiul pentru mașini în orașele noastre. Avem nevoie de primari care să susțină această a patra revoluție și să ceară înapoi străzile pentru oameni”, este de părere Yoann Le Petit, expert în mobilitate în cadrul T&E.

Federația Europeană pentru Transport și Mediu (T&E) are ca scop promovarea și crearea, atât la nivelul Uniunii Europene, cât și la nivel global, de politici pe domeniul transporturilor, bazate pe principii de dezvoltare sustenabilă. Înființată în anul 1990, T&E reprezintă 58 de organizații din 26 de țări din Europa, în special grupuri de mediu și militanți care lucrează pentru politici de transport durabile la nivel național, regional și local.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.