125.000 euro recuperați de ECC România pentru consumatori, în primul trimestru al anului

125.000 euro recuperați de ECC România pentru consumatori, în primul trimestru al anului

Telex » Știri 24 aprilie, 10:39  

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România) - direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor care instrumentează și soluționează pe cale amiabilă reclamații transfrontaliere - a recuperat pentru consumatori circa 125.000 euro în primele 3 luni ale anului 2024, cu peste 50% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Conform unui comunicat al ANPC, citat de Agerpres, în perioada menționată, ECC România a instrumentat aproximativ 1.700 de solicitări sosite de la consumatori români și circa 80 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale consumatorilor.

Structura reclamațiilor primite a cuprins 5 domenii principale: 33% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto); 21% îmbrăcăminte și încălțăminte; 14% diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal - ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii); 13% mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă); 8% recreație și cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)

"Față de anii trecuți, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a înregistrat, în primul trimestru al anului, o ușoară creștere, menținându-se în vârful clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor", se menționează în comunicat.

În același timp, la un nivel semnificativ crescut se situează și numărul solicitărilor care vizează achiziții online, fie că este vorba despre îmbrăcăminte și încălțăminte, diverse servicii, obiecte de uz personal sau electrocasnice. O ușoară scădere se remarcă în ceea ce privește achizițiile destinate recreației și culturii, "ceea ce demonstrează o așezare a pieței după dezechilibrul puternic generat în anii pandemiei de Covid-19".

ECC România face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul Rețelei.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.