6.711 avioane, flota aeriană a statelor din UE. Dintre acestea, 21% au o vechime mai mică de cinci ani, iar 17% sunt mai vechi de 20 de ani

6.711 avioane, flota aeriană a statelor din UE. Dintre acestea, 21% au o vechime mai mică de cinci ani, iar 17% sunt mai vechi de 20 de ani

Numărul 47, 10-16 dec. 2019  »  Roza vânturilor

Companiile de transport aerian din Uniunea Europeană aveau în anul 2017 o flotă compusă din 6.711 avioane utilizate pentru transportul de pasageri sau marfă, relevă datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres. Statele membre cu cele mai mari flote aeriene sunt, în ordine: Marea Britanie (1.312 avioane sau 20% din totalul de 6.711 de avioane), Germania (1.100 avioane sau 16%), Franța (571 de avioane sau 9%), Irlanda (569 avioane sau 8%) și Spania (509 avioane sau 8%). La polul opus sunt Cipru (10 avioane), Lituania (27 avioane), Croația (30 avioane), Slovenia (42 avioane), Estonia (46 avioane), Bulgaria (54 avioane), Letonia (57 avioane) și România (62 avioane).

De asemenea, datele Eurostat arată că din flota totală de 6.711 de avioane din UE, aproximativ o cincime (21%) sunt avioane cu o vechime mai mică de cinci ani, aproape o treime (27%) sunt avioane cu o vechime cuprinsă între cinci și nouă ani, 19% sunt avioane cu o vechime între 10 și 14 ani, 17% au o vechime între 15 și 19 ani și restul de 17% sunt mai vechi de 20 de ani.

În rândul statelor membre, peste jumătate din flota de avioane avea o vechime de peste 20 de ani în Suedia (55%), Lituania (52%) și Croația (50%). De asemenea, avioanele cu o vechime de peste 20 de ani reprezentau mai mult de o treime din flota aeriană din Bulgaria (44%), Cipru (40%) și România (39%).

În contrast, operatorii din Croația și Cipru nu aveau, în 2017, avioane cu o vechime mai mică de cinci ani, iar în alte nouă state membre ale UE, mai puțin de 10% din flota de avioane era compusă din aparate cu o vechime mai mică de cinci ani: Bulgaria, Lituania și Slovacia (fiecare cu 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia, Estonia și Italia (fiecare cu 7%) și Grecia (puțin sub 10%).

Eurostat subliniază că aceste date nu iau în calcul avioanele cu motoare cu piston, elicopterele și aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.