ACI Europe: Aeroporturile europene vor trebui să se reinventeze, având în centru companiile low-cost

ACI Europe: Aeroporturile europene vor trebui să se reinventeze, având în centru companiile low-cost

Numărul 46-47, 24 nov.-7 dec. 2020  »  Lumea în care trăim

Aeroporturile europene, afectate de pandemia de coronavirus, vor trebui să găsească un nou model de funcționare după criză, în care companiile aeriene low-cost vor fi „câștigătoarele”, susține directorul general al Consiliului Internațional al Aeroporturilor din regiunea Europa (ACI Europe), Olivier Jankovec, transmite AFP, preluată de Agerpres. „În mod clar, vedem că transportatorii low-cost sunt câștigătorii în această criză. Cei mai importanți au rezultatele financiare cele mai solide și dispun de lichidități pentru a depăși criza în lunile următoare”, a declarat Olivier Jankovec, cu ocazia adunării generale anuale a ACI Europe, o organizație care reprezintă 500 de aeroporturi din 46 de țări europene.

„Produsul lor este perfect adaptat la noua realitate, la fel ca și modul în care îi gestionează costurile și agilitatea lor”, a adăugat Olivier Jankovec, făcând referire la compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair și compania ungară Wizz Air printre „câștigătoare”. „Acești transportatori vor câștiga cote de piață și, cine știe, când va veni momentul, poate vor fi interesate și de rutele pe distanțe lungi”, a mai spus Jankovec.

Companiile aeriene low-cost sunt avantajate în criza actuală de faptul că operează o rețea limitată de curse pe distanțe medii în Europa, în cazul cărora traficul își revine ușor în pofida restricțiilor de circulație. În comparație, marile companii aeriene tradiționale au costuri fixe foarte mari, deoarece cursele pe distanțe lungi sunt în continuare oprite din cauza incertitudinilor legate de propagarea virusului.

Compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair a anunțat la începutul lunii noiembrie pierderi de 197 milioane de euro în primul semestru al exercițiului care s-a încheiat la finele lunii septembrie, comparativ cu un profit de 1,15 miliarde euro în perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, Ryanair speră că, după pandemie, măsurile de reducere a costurilor introduse din cauza virusului îi vor permite să „profite de numeroasele oportunități de creștere care vor apărea, în special acolo unde companiile rivale și-au redus capacitățile sau au dat faliment”.

La rândul ei, compania aeriană britanică low-cost EasyJet a raportat pierderi de peste un miliard de lire sterline în exercițiul fiscal care s-a încheiat la finele lunii septembrie. Cu toate acestea, directorul general de la EasyJet, Johan Lundgren, consideră că transportatorul dispune, după o serie de programe de reducere a costurilor și restructurări, de o bază solidă care să îi permită să iasă mai puternic din criză.

În schimb, cele trei mari companii aeriene tradiționale din Europa - Air France-KLM, IAG și Lufthansa - au înregistrat în trimestrul al treilea pierderi de 1,6 miliarde euro, 1,76 miliarde euro și, respectiv, două miliarde de euro.

ACI Europe reprezintă peste 500 de aeroporturi din numărul total de 740 de aeroporturi din Europa care au pasageri plătitori.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.