ADR a lansat dezbaterea privind cadrul de reglementare în domeniul transformării digitale a administrației publice

ADR a lansat dezbaterea privind cadrul de reglementare în domeniul transformării digitale a administrației publice

Telex » Știri 28 iunie 2023  

Autoritatea pentru Digitalizarea României(ADR) a lansat dezbaterea privind cadrul de reglementare în domeniul transformării digitale a administrației publice, principalul subiect dezbătut în cadrul atelierului de lucru fiind propunerea de Norme de Referință pentru Realizarea Interoperabilității în domeniul tehnologiei informației și al comunicațiilor, conform unui comunicat al ADR, citat de Agerpres. "Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) împreună cu consorțiul Deloitte și Reff & Asociații, au organizat, marți, 27 iunie, o dezbatere cu tema «Cadrul de reglementare în domeniul transformării digitale a administrației publice. Realizarea interoperabilității în domeniul tehnologiei informației și a comunicațiilor» (…). Principalul subiect dezbătut în cadrul atelierului de lucru a fost propunerea de Norme de Referință pentru Realizarea Interoperabilității în domeniul tehnologiei informației și al comunicațiilor (NRRI), elaborată de ADR în concordanță cu Legea 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei Naționale de Interoperabilitate", se menționează în comunicat.

Potrivit sursei citate, obiectivul elaborării NRRI este stabilirea practicilor și procedurilor de cooperare pentru autoritățile centrale și locale pentru realizarea schimbului de date în administrația publică și a dezvoltării de servicii IT&C interinstituționale.

Urmărind o abordare cuprinzătoare, NRRI își propune să definească reguli și standarde tehnice ca bază pentru interoperabilitatea și compatibilitatea platformelor, aplicațiilor, sistemelor informatice existente sau care urmează să fie dezvoltate, precum și pentru standardizarea proceselor și a datelor.

Astfel, cetățenii și mediul de afaceri vor beneficia de servicii publice integrate, calitativ superioare, precum și de reducerea sarcinii administrative în procesul de accesare a serviciilor publice, se arată în comunicat.

"Scopul cooperării instituționale în administrația publică este acela de a oferi cetățenilor și mediului de afaceri servicii publice integrate și ușor de accesat și de a reduce sarcina administrativă a acestora în procesul de accesare a serviciilor publice. Demararea implementării Platformei Naționale pentru Interoperabilitate - a principiului once-only și a arhitecturii de interoperabilitate reprezintă unul dintre obiectivele esențiale ale Programului de guvernare 2023-2024 - Viziune pentru Națiune, pentru care actualul Guvern a primit votul de încredere al Parlamentului", a declarat Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

La rândul său, Dragoș-Cristian Vlad, președintele Autorității pentru Digitalizarea României, a subliniat că ADR depune eforturi constante pentru adoptarea celor mai bune practici de cooperare între autorități în vederea susținerii transformării digitale și consolidării performanțelor în actul de e-guvernare.

"Interoperabilitatea sistemelor informatice și schimbul de date interinstituțional se află în centrul preocupărilor noastre și constituie subiecte ce comportă ample dezbateri de ordin legislativ, tehnic, organizațional și strategic. Normele de referință pe care le supunem acum dezbaterii stabilesc condițiile și termenii de conformitate sub forma unui nucleu tehnic și semantic comun, la care autoritățile si institutiile publice trebuie să se alinieze, în conformitate cu Legea nr 242/2022", a spus președintele ADR.

La rândul său, în calitate de project manager al proiectului, Alina Pârâială a precizat că, în contextul obiectivelor ambițioase și măsurabile ale Deceniului digital al Europei, interoperabilitatea sistemelor informatice se poziționează în centrul eforturilor intra și interinstituționale și în corelație directă cu numeroase alte demersuri de politică publică ce compun viziunea de e-guvernare a României pe termen lung, printre care: dezvoltarea competentelor digitale ale angajaților din administrația publică, consolidarea maturității digitale a instituțiilor publice, furnizarea de servicii publice digitale, precum și o mai bună cunoaștere și adopție a tehnologiilor inovative în economie și societate, interoperabilitatea fiind totodată o precondiție pentru facilitarea procesului de transformare digitală a administrației publice centrale și locale.

Contribuțiile reprezentanților instituțiilor care administrează registre de bază, respectiv ai Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Educației, Ministerului Justiției, Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Oficiului Național pentru Registrul Comerțului, Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, precum și ai Autorității pentru Digitalizarea României și ai Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, care au fost expuse în cadrul atelierului de lucru, vor fi integrate în conturarea reperelor normative și tehnice pentru implementarea interoperabilității sistemelor informatice din administrația publică centrală și locală din România, se mai menționează în comunicat.

Evenimentul face parte dintr-un proiect amplu pe care ADR îl implementează, denumit "Cadru strategic pentru adoptarea și utilizarea de tehnologii inovative în administrația publică 2021-2027 - soluții pentru eficientizarea activității", cofinanțat din Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.