Analiză: Cererea pentru servicii de marketing digital a crescut cu 33% în primul semestru din acest an

Analiză: Cererea pentru servicii de marketing digital a crescut cu 33% în primul semestru din acest an

Numărul 35, 6-12 sep. 2023  »  Conectarea la era digitală

Cererea pentru servicii de promovare online a crescut cu 33% în perioada ianuarie-iunie 2023 față de aceeași perioadă de anul trecut, companiile alocând bugete de până la 150.000 euro lunar pentru campanii de marketing digital, potrivit datelor Limitless Agency, o agenție de marketing digital din România, relatează Agerpres.

"Piața de marketing digital locală își continuă creșterea în acest an, fiind într-un proces de maturizare. Creșterea este generată atât de dezvoltarea industriei de ecommerce și a apariției a tot mai multe magazine online, cât și de orientarea companiilor către canale de promovare cu rezultate eficiente într-un ritm mai rapid. De aceea, indiferent de mărime, companiile investesc în promovare online de la 1.000 euro lunar până la sume foarte mari, de 150.000 euro, o mare parte din buget fiind alocat în campanii SEO, urmate de cele PPC. Deși încă nu poate fi comparată cu piețele din nordul Europei, piața de marketing digital din România devine tot mai puternică și începe să fie un sector tot mai important în economia țării", declară Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.

Conform sursei citate, piața de marketing digital este strâns legată de cea de ecommerce. Companiile care investesc cel mai mult în marketing digital sunt din domeniile fashion, casă și grădină, servicii, medical, auto, food, beauty, IT&C, baby și home & deco.

Companiile alocă bugete lunare între 1.000 de euro și 150.000 de euro pentru servicii de promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) și campanii SEO, vizând creșterea numărului de clienți, creșterea vânzărilor și a valorii comenzii medii, dar și creșterea vizibilității brandului.

În prezent, valoarea pieței de marketing digital din România este estimată la 180 milioane de euro, potrivit datelor IAB Europe (asociația industriei de marketing și publicitate online din Europa). Astfel, comparativ cu alte piețe din Europa de Vest și de Nord, piața de publicitate digitală din România este o piață mică, cu doar 46% de cumpărători online din totalul locuitorilor cu acces la Internet versus 95%-97% cumpărători online în piețele dezvoltate din totalul populației, arată analiza Limitless Agency.

În plus, în ceea ce privește bugetele alocate promovării online, ad spend, România reprezintă doar 121 de milioane de euro dintr-un total de peste 80 de miliarde de euro la nivelul Europei, în 2022, fiind pe locul 24 din 29 între țările europene, potrivit datelor IAB Europe.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.