Analiză: Companiile aeriene testează toleranța consumatorilor pentru prețuri mai mari la biletele de avion

Analiză: Companiile aeriene testează toleranța consumatorilor pentru prețuri mai mari la biletele de avion

Numărul 8, 28 feb. - 5 mar. 2024  »  Lumea în care trăim

Companiile aeriene din SUA și Europa vor încerca să își majoreze profiturile în acest an prin scumpirea biletelor de avion, pe măsură ce vor încerca să profite la maximum de boom-ul călătoriilor post-COVID și să contracareze costurile ridicate create de lipsa de avioane, susțin investitorii și directorii intervievați de Reuters, relatează Agerpres. Marile companii aeriene se străduiesc să introducă mai multe zboruri pentru a face față cererii, dar au probleme din cauza întârzierilor apărute în livrarea de avioane noi de la marii producători Airbus și Boeing precum și de pe urma blocării la sol a avioanelor care utilizează motoare de tip RTX, care ar putea avea unele defecte. Livrările limitate de noi avioane țin prețurile la bilete la un nivel ridicat, ceea ce permite transportatorilor aerieni să transfere costurile ridicate la carburant, mâna de lucru și mentenanță.

Această situație a dus venitul mediu per pasager, sau randamentele, la 6,2% anul trecut, al patrulea an consecutiv de creștere, potrivit datelor furnizate de Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni (IATA). Randamentele ar urma să continue să crească și în 2024, chiar dacă într-un ritm mai lent, de aproximativ 1,8%, prognozează IATA.

La vară, cea mai aglomerată perioadă a anului, randamentele companiilor aeriene europene ar urma să depășească valorile de anul trecut, atingând un maximum de 8,5%, și vor crește și mai mult în 2025 pe măsură ce va continua cererea de călătorii iar întârzierile în livrarea de noi avioane vor persista, potrivit analiștilor de la Bernstein. Conform acestora, cererea va fi mai mare cu 15%-20% în această vară comparativ cu 2019, în timp ce capacitățile abia s-au mișcat.

"Tarifele mai mari în această vară vor impulsiona profiturile. Companiile aeriene vor face mai mulți bani pentru că clienții sunt în continuare dispuși să plătească mai mult", crede Jamie Lindsay, investitor în companii aeriene la Artemis Investment.

Interviurile efectuate de Reuters cu mai mulți analiști, directori și investitori precum și analiza datelor arată reziliența companiilor aeriene pe măsură ce își revin din pandemie, când avioanele au fost blocate la sol, granițele au fost închise și au contractat datorii în valoare de miliarde de euro pentru a rămâne pe linia de plutire. De asemenea, analizele arată importanța acordată de consumatori călătoriilor și experiențelor, după mai multe luni de restricții în timpul pandemiei, fenomen cunoscut sub numele de "revenge travel" (-călătorie din răzbunare-nr.).

Datele furnizate de Airlines Reporting Corp (ARC) arată că numărul biletelor de avion vândute în luna ianuarie de agențiile de turism din SUA au atins cel mai ridicat nivel din istorie pentru această lună, iar prețul mediu al unui bilet a crescut cu 3% în ritm anual. Aceasta în condițiile în care începând din 2019 și până în prezent prețul unei călătorii cu avionul în America de Nord a crescut cu 30% în timp ce în Europa s-a majorat cu 25%, potrivit firmei ForwardKeys.

Până acum, prețurile mai mari nu au avut un impact asupra cererii. Compania aeriană United Airlines spune că rezervările și randamentele pe rutele transatlantice sunt așteptate să rămână la un nivel solid în acest an.

În plus, călătoriile în China, una dintre ultimele piețe care au ridicat restricțiile, și-au revenit și ele, iar veniturile din turism au depășit valorile de dinainte de pandemie în timpul sărbătorilor de Anul Nou Lunar.

Atât timp cât perspectivele economice rămân stabile, consumatorii ar putea să tolereze în continuare prețurile ridicate, susțin investitorii și analiștii. Însă unii se tem că acest trend ar putea dispărea, în special având în vedere recesiunile recente din Japonia, Marea Britanie și Germania.

Lanțurile hoteliere Hilton Worldwide și Marriott International, precum și agenția de turism online Expedia, au semnalat deja că fenomenul de "revenge travel" s-a terminat. "Dacă vom vedea o continuă deteriorare a pieței muncii, asta ar putea începe să afecteze cererea", spune Madeleine Ronner, manager de portofoliu la DWS Smart Industrial Technologies, care investește în Lufthansa și TUI.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.