Analiză: Companiile care investesc în comerțul online câștigă cu peste 30% mai mulți clienți

Analiză: Companiile care investesc în comerțul online câștigă cu peste 30% mai mulți clienți

Numărul 29-30, 27 iul.-9 aug. 2022  »  Conectarea la era digitală

Companiile care aleg să investească în digitalizare reușesc să-și majoreze cu peste 30% numărul de clienți, în primele șase luni de la investiție, reiese dintr-o analiză de specialitate, citată de Agerpres. „Comerțul online a primit un impuls substanțial în timpul pandemiei, fiind unul dintre puținele segmente ale economiei care au înregistrat creșteri și care își continuă avansul, cu toate că oamenii au revenit fizic în magazine, odată cu ridicarea restricțiilor sanitare în majoritatea statelor. În funcție de complexitatea lor, soluțiile de comerț digital au costuri de implementare care variază de la câteva mii până la câteva zeci de mii de euro, iar firmele care aleg aceste soluții reușesc să își crească cu peste 30% numărul de clienți în primele șase luni de la investiție. Chiar dacă, prin comparație cu alte țări, comerțul online din România este încă la început, tendința de digitalizare a vânzărilor online are un ritm accelerat, crescând cu 40% față de 2019, ultimul an înainte de șocul pandemiei. Procesul de digitalizare a afacerilor prin dezvoltarea de platforme moderne de comerț electronic poate dura de la una până la câteva luni, iar rezultatele concrete de creștere a vânzărilor și eficientizare a activității sunt vizibile încă din primele șase luni”, se menționează în cercetarea agenției de dezvoltare de platforme eCommerce, Clever++.

Conform datelor oficiale, în România, comerțul din mediul virtual a înregistrat, în 2020, o majorare de 30% față de 2019, iar anul trecut a crescut cu 10%, până la valoarea de 6,2 miliarde de euro.

„Pe lângă marii retaileri, care investesc sume consistente în platforme complexe, tot mai multe startup-uri încep să vândă direct clienților prin propriile magazine online, iar automatizarea, implementarea soluțiilor de management al răspunsurilor și utilizarea chatboților în relația cu clienții pot aduce economii de câteva mii de euro lunar, prin reducerea numărului de personal necesar desfășurării activității. De altfel, capacitatea și viteza de a reacționa la schimbare au făcut diferența, în ultimii doi ani, între companiile care au fost cu un pas înainte în spațiul transformării digitale și au câștigat, și cele care au reacționat tardiv și fie au suferit pierderi enorme, fie au dispărut de pe piață. Transformarea digitală presupune alegerea unor soluții bazate pe Inteligența Artificială, cu scopul de a înțelege comportamentul clienților și motivele pentru care aceștia aleg un produs. În plus, pentru o prezență constantă în relația cu clienții, este necesară automatizarea proceselor de marketing”, explică specialiștii în digitalizare.

La nivel global, în 2021, vânzările online au ajuns la 4,9 trilioane de dolari, față de de 3,3 trilioane de dolari, în 2019.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.