ANCPI: A fost simplificat modul de înregistrare a cererilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară eTerra 

ANCPI: A fost simplificat modul de înregistrare a cererilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară eTerra 

Numărul 33-34, 25 aug.-7 sept.2020  »  Direct de la sursă

Totodată, a fost simplificat și modul de obținere a extrasului de carte funciară pentru autentificare

 Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a simplificat modul de înregistrare a cererilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară eTerra, prin adăugarea unor funcționalități noi, a anunțat instituția, într-un comunicat. Principalele modificări vizează continuarea procesului de digitalizare a activității de cadastru și carte funciară și au drept scop atât facilitarea accesului în sistem al beneficiarilor serviciilor oferite de ANCPI și instituțiile subordonate, cât și eficientizarea activității.

Astfel, ANCPI a lansat o nouă versiune a sistemului informatic eTerra. Aceasta aduce o serie de modificări ce facilitează înregistrarea cererilor de către partenerii ANCPI. Totodată, activitatea angajaților ANCPI și ai instituțiilor subordonate a fost simplificată, iar persoanele autorizate să execute lucrări de specialitate pot obține informații referitoare la parcele. O altă modificare se referă la cererile pentru care sunt solicitate referate de completare. „În acest caz, utilizatorii pot adăuga documente noi, fără a șterge sau modifica actele existente la dosar. Mai mult decât atât, sistemul informatic va transmite utilizatorilor mesaje de clarificare. Astfel, dacă cererea nu are număr de înregistrare, iar utilizatorul încearcă să efectueze operațiuni în afara programului de lucru, aplicația va afișa mesajul: «Cererea nu poate fi trimisă în lucru pentru că nu are număr și dată de înregistrare! Înregistrarea poate fi realizată exclusiv în cadrul programului de lucru al BCPI». În cazul în care cererea este înregistrată, dar nu are marcat câmpul «acte în original», aplicația va afișa mesajul: «Cererea nu poate fi trimisă în lucru pentru că actele originale nu au fost încărcate în format electronic și semnate sau aduse la oficiu»”, se menționează în comunicat.

De asemenea, pentru cererile de reexaminare depuse online, beneficiarii serviciilor oferite de ANCPI și oficiile teritoriale pot adăuga acte noi, în format electronic, fiind disponibil și istoricul cererii inițiale.

Noua versiune a sistemului integrat de cadastru și carte funciară eTerra a simplificat și modul de obținere a extrasului de carte funciară pentru autentificare. Practic, notarul care solicită acest document pentru vânzarea unui imobil poate bloca doar acele cote-părți deținute de o persoană, fără a afecta eventualii coproprietari.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.