ANPC: Creștere cu 44% a solicitărilor transmise către Rețeaua Centrelor Europene pentru Protecția Consumatorilor, în pandemie

ANPC: Creștere cu 44% a solicitărilor transmise către Rețeaua Centrelor Europene pentru Protecția Consumatorilor, în pandemie

Telex » Știri 10 mai 2021  

Numărul solicitărilor transmise de către consumatori în Rețeaua Centrelor Europene pentru Protecția Consumatorilor - ECC-Net a crescut cu 44%, în perioada martie 2020 - martie 2021, față de precedentul interval similar, majoritatea vizând sectorul turistic, arată datele publicate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), citate de Agerpres. Statistica europeană relevă faptul că, în perioada pandemiei, ECC-Net a recuperat peste 4 milioane de euro pentru consumatori.

„Începând din martie 2020, consumatorii au apelat mai mult ca oricând la Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) pentru ajutor cu privire la problemele apărute în cazul achizițiilor transfrontaliere. Rețeaua a recuperat, în total, de la începutul pandemiei, peste 4 milioane de euro pentru consumatorii ale căror zboruri au fost anulate, ale căror locuri de cazare rezervate au fost închise sau pentru cei care nu au putut intra în țara de destinație din cauza restricțiilor COVID-19. Imposibilitatea de a călători nu ar trebui să însemne pentru consumatori pierderea sumelor plătite, în situații justificate. ECC-Net sprijină consumatorii care nu pot ajunge la un acord cu un operator de transport aerian sau orice altă companie cu sediul într-un alt stat membru al Uniunii Europene, plus Islanda, Norvegia sau Marea Britanie, în cazul unui litigiu transfrontalier, pentru a rezolva astfel de situații”, se arată într-un comunicat.

În perioada martie 2020 - martie 2021, rețeaua europeană a primit 170.000 de solicitări de la consumatori din întreaga Europă, ale căror drepturi au fost încălcate sau care aveau o întrebare cu privire la legislația europeană în domeniul protecției consumatorilor. Acest număr este cu 44% mai mare decât în perioada similară anterioară, iar majoritatea reclamațiilor primite a vizat sectorul turistic: zboruri anulate, consumatori care au dorit sau nu au putut să călătorească din cauza pandemiei, locuri de cazare închise sau pachete de servicii de călătorie anulate.

„În mod special, de la declanșarea pandemiei au apărut destul de multe situații în care consumatorii aveau un drept legal la o rambursare integrală, dar au primit doar o parte din sumă sau chiar nimic ori le-au fost oferite vouchere, deși ar fi trebuit să primească cât mai repede sumele plătite. În aceste situații poate interveni cu succes Rețeaua ECC, lucru demonstrat de faptul că, în aproape 70% din reclamațiile primite cu acest obiect, Rețeaua a reușit să obțină o soluție extrajudiciară favorabilă consumatorilor”, notează sursa citată.

Rețeaua ECC-NET este formată din Centrele Europene ale Consumatorilor existente în statele membre ale UE, cărora li se adaugă Islanda, Norvegia și Marea Britanie. Activitatea rețelei, care este cofinanțată de Comisia Europeană, constă în informarea consumatorilor din Europa cu privire la drepturile lor, precum și în oferirea asistenței gratuite pentru gestionarea problemelor apărute în urma tranzacțiilor lor transfrontaliere.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.