APIA: Piața auto din România a crescut cu 22% în primele opt luni

APIA: Piața auto din România a crescut cu 22% în primele opt luni

Numărul 37, 25 sept. - 1 oct. 2018  »  Breviar statistic

Piața auto din România a înregistrat o creștere de 22% în primele opt luni ale anului, față de aceeași perioadă din 2017, volumul total al livrărilor de autovehicule ajungând la 119.093 de unități, arată datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), citate de Agerpres.

Reprezentanții APIA menționează faptul că acesta este cel mai mare volum al vânzărilor de automobile înregistrat în primele 8 luni, în ultimii 10 ani, în condițiile în care, în 2009, primul an al recesiunii economice, se înregistrau doar 103.592 de unități comercializate.

Din analiza sectorială reiese că, din totalul livrărilor înregistrate în perioada ianuarie – august, 100.354 de unități sunt autoturisme (în creștere cu 24,2%, comparativ cu 2017) și 18.739 autovehicule comerciale (+11,7%).

În clasamentul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) continuă să conducă Dacia, cu 32.889 de unități, urmată de Volkswagen (11.606 unități), Ford (9.097), Skoda (8.950) și Renault (8.795).

În funcție de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând, după primele 8 luni, la o pondere de 59,4% din total, nemodificat față de luna anterioară, dar semnificativ mai mare (8,3 puncte procentuale) față de ponderea pe care o aveau după aceeași perioadă din 2017, respectiv 51,1%.

La capitolul autoturismelor electrice și hibride, datele statistice arată o pondere de 2,6% în totalul vânzărilor, peste nivelul de 1,9% de anul trecut. În această marjă, vânzările de mașini electrice s-au majorat cu 214%, până la 587 de exemplare, iar cele hibrid cu 53,6%, la 2.048 de unități.

Aproximativ 30% din autovehiculele comercializate pe plan local provin din România, în timp ce 20,6% din Germania, 10,8% din Cehia, 8,1% din Turcia și 7,6% din Spania.

La nivel național, achizițiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 64% din total, în primele opt luni ale anului, dar numărul de autoturisme cumpărate de către persoanele fizice (36.066 de unități) este cu circa 26% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut, se precizează în comunicatul APIA.

Pe de altă parte, în ceea ce privește categoria autoturismelor rulate, în luna august, volumul acestora a scăzut cu 12%, comparativ cu luna similară a anului trecut. Pe ansamblul primelor opt luni ale acestui an, numărul total de autoturisme second hand înmatriculate în România a ajuns la 312.368 de unități, cu 7,5% mai mic raportat la intervalul de referință din 2017.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.