Aplicarea metodei direct-costing în sectorul hotelier

Aplicarea metodei direct-costing în sectorul hotelier

Numărul 5, 9-15 feb. 2022  »  Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Rezumat: Direct-costing este o metodă des folosită pentru determinarea și analizarea costurilor în vederea luării celor mai bune decizii la nivelul managementului, atât pentru companiile al căror obiect de activitate este producția, cât și pentru cele prestatoare de servicii, cum ar fi unitățile de cazare, care fac obiectul acestui articol. România se bucură de o largă categorie de structuri de primire turistice, având un potențial turistic imens datorat în special reliefului extrem de variat și multitudinii de obiective turistice, reprezentând o sursă importantă pentru piața muncii (la începutul anului 2020 au fost înregistrate aproximativ 400.000 de contracte de muncă în industrie), dar cu toate acestea ele dețin doar 3% din produsul intern brut al țării noastre (spre deosebire de Grecia, care realizează 25% din PIB prin turism). Toate acestea arată importanța faptului că în industria hotelieră managementul este informat cu privire la situația costurilor, pentru a crește eficiența și eficacitatea activității, fiind principalul pas către dezvoltarea sectorului hotelier din România.

PUBLICITATE
Clasificare JEL: L83, D24

Articolul complet este disponibil în numărul 12/2021 al CECCAR Business Review.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.