
Aplicarea metodei direct-costing în sectorul hotelier
Numărul 5, 9-15 feb. 2022 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Direct-costing este o metodă des folosită pentru determinarea și analizarea costurilor în vederea luării celor mai bune decizii la nivelul managementului, atât pentru companiile al căror obiect de activitate este producția, cât și pentru cele prestatoare de servicii, cum ar fi unitățile de cazare, care fac obiectul acestui articol. România se bucură de o largă categorie de structuri de primire turistice, având un potențial turistic imens datorat în special reliefului extrem de variat și multitudinii de obiective turistice, reprezentând o sursă importantă pentru piața muncii (la începutul anului 2020 au fost înregistrate aproximativ 400.000 de contracte de muncă în industrie), dar cu toate acestea ele dețin doar 3% din produsul intern brut al țării noastre (spre deosebire de Grecia, care realizează 25% din PIB prin turism). Toate acestea arată importanța faptului că în industria hotelieră managementul este informat cu privire la situația costurilor, pentru a crește eficiența și eficacitatea activității, fiind principalul pas către dezvoltarea sectorului hotelier din România.
Clasificare JEL: L83, D24
Articolul complet este disponibil în numărul 12/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Festivalul Filmului European, calitatea artistică pe „prim-plan”
Noaptea Muzeelor, un festival național al artei și culturii
Viitorul începe azi: performanțe internaționale ale tinerilor
Capodopere ale artei universale, de la Brukenthal la Art Safari și retur
În Săptămâna Mare, Corul Madrigal a susținut… Mari Concerte
Susținerea financiară a proiectelor culturale, în consonanță cu cererea publicului
La Art Safari, omul contemporan în expresia lui artistică
Expoziție la Biblioteca Academiei Române: mărturii despre un tezaur de presă cu aproape 60.000 de titluri