ARMO: Cifra de afaceri din comerțul electronic s-a dublat în ultimii patru ani
Numărul 39, 20-26 oct. 2021 » Conectarea la era digitală
Cifra de afaceri totală generată de sectorul comerțului electronic din România va fi în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro în 2021, înregistrându-se o dublare a cifrei de afaceri din comerțul electronic în ultimii patru ani, a afirmat Florinel Chiș, director executiv al ARMO - Asociația Română a Magazinelor Online, care a menționat datele Ecommerce Europe din raportul pe anul 2021, rlatează Agerpres. „Estimările Ecommerce Europe (asociația europeană a comerțului electronic, n.r.) în raportul publicat pentru 2021 arată că cifra de afaceri total generată de sectorul comerțului electronic din România va fi în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro. Vedem o dublare a cifrei de afaceri din comerțul electronic din ultimii patru ani, o tendință care face din această situație unul dintre cele mai performate și dinamice sectoare ale economiei românești”, a precizat Florinel Chiș, în cadrul unui eveniment de profil. El a subliniat că, în acest an, mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet, mai precis 54%, vor cumpăra ceva online, cu aproape un sfert mai mult decât anul trecut.
La rândul său, Luca Cassetti, secretar general al Ecommerce Europe, a afirmat că pandemia a avut un impact masiv asupra dezvoltărilor din sectorul de retail, iar lockdown-ul a accelerat tranziția verde și digitală a magazinelor. „Dacă privim la evoluția comerțului electronic în 2020, cred că este onest să spunem că 2020 a fost un an excepțional. După cum se poate vedea în raportul nostru recent publicat referitor la comerțul B2C, acest lucru se reflectă și în cifrele de creștere ale sectorului. Creșterea rămâne semnificativă, 10% în 2020 , dar scade ușor comparativ cu 2019, pentru că am avut 14%. Și, desigur, Covid-19 a oferit un impuls semnificativ vânzărilor în comerțul electronic. Mai specific, în ceea ce privește vânzarea bunurilor, pentru că serviciile și turismul au suferit un declin puternic, ceea ce a contribuit la încetinirea creșterii totale a sectorului. Desigur, pandemia a avut un impact masiv asupra dezvoltărilor din sectorul de retail. Lockdown-ul a accelerat tranziția verde și digitală a magazinelor”, a subliniat Luca Cassetti.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei