Au fost stabilite documentele care pot fi solicitate de organele fiscale în vederea verificării modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale

Au fost stabilite documentele care pot fi solicitate de organele fiscale în vederea verificării modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale

Telex » Știri 12 octombrie 2023  

Astăzi a fost publicat, în Monitorul Oficial nr. 919/12.10.2023, OPANAF nr. 1612/2023 privind documentele care pot fi solicitate conform art. 61 alin. (5) din anexa la HG nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Actul normativ stabilește documentele care pot fi solicitate de organul fiscal, în vederea verificării modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal, altele decât cele prevăzute la art. 61 alin. (3) din HG nr. 479/2003.

 Astfel, potrivit noului act normativ, în cazul activității de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, precum și în cazul activității de transport în regim de taxi, organul fiscal poate solicita copia contractului de comodat sau de închiriere a autovehiculului.

În cazul persoanelor fizice care închiriază în scop turistic camerele situate în locuințele personale, organul fiscal poate solicita o dovadă a deținerii în proprietate a spațiului sau a dreptului de a subînchiria imobilul.

În cazul activității de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, organul fiscal poate solicita Autorității Rutiere Române (ARR) informații care se regăsesc în cuprinsul autorizației pentru transportul alternativ cu autoturism și conducător auto, precum și în copia conformă a autorizației pentru transportul alternativ cu autoturism și conducător auto, în baza unui protocol instituțional.

În cazul în care utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar moștenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numărului unic de identificare, organul fiscal solicită acestuia certificatul de moștenitor care atestă includerea în masa succesorală a aparatului de marcat electronic fiscal.

(Copyright foto: Freepik.com)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.