Au fost stabilite Normele tehnice privind eliberarea certificatului de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată prin utilizarea Sistemului de decizii vamale naționale

Au fost stabilite Normele tehnice privind eliberarea certificatului de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată prin utilizarea Sistemului de decizii vamale naționale

Telex » Știri astăzi, 14:31  

Prin Ordinul nr. 3168/2025 al președintelui Autorității Vamale Române, publicat astăzi în Monitorul Oficial nr. 1054/17.11.2025, au fost aprobate Normele tehnice privind eliberarea certificatului de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată prin utilizarea Sistemului de decizii vamale naționale (DVN).

În aplicarea prevederilor art. 6 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii, cu modificările și completările ulterioare, schimburile de informații, notificările, comunicările și informările între autoritatea vamală și între operatorii economici în ceea ce privește cererile și certificatele se efectuează prin intermediul Sistemului de decizii vamale naționale (DVN). Sistemul DVN este bazat pe o aplicație informatică, care asigură transmiterea și prelucrarea electronică a cererii și a documentelor justificative atașate acesteia, emiterea certificatului, respingerea cererii în cazul neîndeplinirii condițiilor de eliberare a certificatului, precum și gestionarea certificatelor eliberate, respectiv modificarea și revocarea acestora. Conectarea operatorilor economici la sistemul DVN și gestionarea utilizatorilor acestuia se fac prin intermediul modulului de gestiune a utilizatorilor UMG, potrivit instrucțiunilor publicate pe pagina de internet a Autorității Vamale Române www.customs.ro,  rubrica E-customs, secțiunea DVN.

Cererea se depune în sistemul DVN de solicitant sau de reprezentantul acestuia. La cerere se atașează, în format electronic, documentele prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b)-f) din Norme. În cazul în care cererea se depune prin intermediul unui reprezentant, la cerere se atașează documente justificative în acest sens. În situația în care informațiile și/sau documentele prezentate în susținerea cererii sunt incomplete, se solicită, prin intermediul sistemului DVN, completarea acestora, cu un termen de răspuns de 30 de zile. În cazul în care informațiile și/sau documentele solicitate nu sunt transmise în termenul menționat, cererea se respinge de sistemul DVN, solicitantul/reprezentantul acestuia fiind notificați prin intermediul sistemului DVN prin trecerea cererii în starea „Nefavorabil”.

În situația în care sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 326 alin. (4^1) din Codul fiscal, AVR eliberează solicitantului, prin intermediul sistemului DVN, certificatul de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată în termen de 30 de zile de la depunerea cererii și a documentației complete, valabil pe o perioadă de 6 luni, starea cererii fiind „Favorabil” și cea a certificatului fiind „Valid”. În situația în care nu sunt îndeplinite aceste condiții, AVR respinge cererea, prin intermediul sistemului DVN, starea cererii fiind „Nefavorabil”. Solicitantului i se comunică, prin intermediul sistemului DVN, motivele care au condus la această decizie, precum și posibilitatea de a contesta această decizie conform prevederilor legislației în vigoare.

În cadrul perioadei de valabilitate a certificatului, titularul sau reprezentantul acestuia poate solicita, prin intermediul sistemului DVN, modificarea, atunci când este cazul, a informațiilor conținute în certificat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.