BAAR: Service-urile auto, trend ascendent al cifrei de afaceri şi al profitului în perioada 2013-2018

BAAR: Service-urile auto, trend ascendent al cifrei de afaceri și al profitului în perioada 2013-2018

Numărul 3, 28 ian. - 3 feb. 2020  »  Analize și sinteze

Service-urile auto au înregistrat un trend ascendent al cifrei de afaceri și profitului în perioada 2013-2018, potrivit unei analize realizate de Biroul Asiguratorilor de Autovehicule – BAAR, citată de Agerpres. „În perioada 2013- 2018, cifra de afaceri înregistrată de unitățile reparatoare auto (cod CAEN 4520) a înregistrat un trend constant ascendent (creștere 20%). Odată cu creșterea cifrei de afaceri, profitul net raportat de service-urile auto, în același interval de timp, a fost de 90%, cea mai mare rata de creștere fiind înregistrată de unitățile independente. În timp ce majoritatea indicatorilor din acest sector au o tendință crescătoare, în domeniul conex al asigurărilor auto, prima brută subscrisă pe segmentul asigurării RCA se menține la un nivel scăzut, în timp ce rata daunei combinate se situează la un nivel supraunitar”, se spune în comunicat.

BAAR menționează că analiza principalilor indicatori financiari caracteristici industriei asigurărilor RCA și service-urilor auto s-a făcut cu ajutorul datelor extrase din bilanțurile contabile ale societăților care au ca obiect de activitate principal întreținerea și repararea autovehiculelor. Perioada de timp luată în calcul la efectuarea analizei a fost intervalul 2013-2018.

„Conform rezultatelor obținute, se poate observa o creștere semnificativă a numărului de service-uri auto, de la 10.585 în 2013 la 12.660, în 2018 (+20%). Luând în calcul doar service-urile autorizate RAR (pe segmentul A1.7 - caroserie), o altă concluzie a analizei este aceea că în timp ce numărul unităților aparținând reprezentanțelor de marcă a rămas relativ constant, cel al service-urilor independente a înregistrat o creștere, respectiv de la 335 în 2013 la 453 în 2018. În ceea ce privește cifra de afaceri netă cumulată, în 2013 aceasta a fost de 1,36 miliarde de lei. Cinci ani mai târziu, același indicator avea valoarea de 2,67 miliarde de lei, creșterea fiind, în procente, de 90%, respectiv de 1,31 miliarde de lei în cifre”, susține sursa citată.

Potrivit analizei, marjele de profit analizate pe baza bilanțurilor contabile au fost împărțite pe tipuri de service, reprezentanță sau service independent, pentru a surprinde mai bine evoluțiile înregistrate. BAAR precizează că din rezultatele obținute se poate observa o diferență semnificativă a profitului în favoarea service-urilor independente în raport cu cifrele înregistrate de reprezentanțe. Astfel, în cifre, unitățile independente au crescut de la circa 25 milioane de lei în 2013 la 101,4 milioane de lei în 2018. În același interval de timp, profitul reprezentanțelor a evoluat de la 26 milioane de în 2013, la 52,5 milioane de lei cinci ani mai târziu.

În comunicat se precizează că o a doua parte a analizei BAAR a fost dedicata evoluției domeniului conex al asigurărilor. Analiza subliniază că începând din 2016 variația primei subscrise la RCA arată un trend descendent a valorii acesteia; rata daunei combinată pe RCA se situează constant la un nivel supraunitar; majoritatea indicatorilor din zona service-urilor auto au o tendință crescătoare, mai puțin prima bruta subscrisă pe segmentul RCA.

BAAR menționează că toate aceste tendințe sunt înregistrate în condițiile în care în România vechimea parcului auto național este de aproximativ 16 ani.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.