BAAR: Service-urile auto, trend ascendent al cifrei de afaceri şi al profitului în perioada 2013-2018

BAAR: Service-urile auto, trend ascendent al cifrei de afaceri și al profitului în perioada 2013-2018

Numărul 3, 28 ian. - 3 feb. 2020  »  Analize și sinteze

S

PUBLICITATE
rvice-urile auto au înregistrat un trend ascendent al cifrei de afaceri şi profitului în perioada 2013-2018, potrivit unei analize realizate de Biroul Asiguratorilor de Autovehicule – BAAR, citată de Agerpres. „În perioada 2013- 2018, cifra de afaceri înregistrată de unităţile reparatoare auto (cod CAEN 4520) a înregistrat un trend constant ascendent (creştere 20%). Odată cu creşterea cifrei de afaceri, profitul net raportat de service-urile auto, în acelaşi interval de timp, a fost de 90%, cea mai mare rata de creştere fiind înregistrată de unităţile independente. În timp ce majoritatea indicatorilor din acest sector au o tendinţă crescătoare, în domeniul conex al asigurărilor auto, prima brută subscrisă pe segmentul asigurării RCA se menţine la un nivel scăzut, în timp ce rata daunei combinate se situează la un nivel supraunitar”, se spune în comunicat.

BAAR menţionează că analiza principalilor indicatori financiari caracteristici industriei asigurărilor RCA şi service-urilor auto s-a făcut cu ajutorul datelor extrase din bilanţurile contabile ale societăţilor care au ca obiect de activitate principal întreţinerea şi repararea autovehiculelor. Perioada de timp luată în calcul la efectuarea analizei a fost intervalul 2013-2018.

„Conform rezultatelor obţinute, se poate observa o creştere semnificativă a numărului de service-uri auto, de la 10.585 în 2013 la 12.660, în 2018 (+20%). Luând în calcul doar service-urile autorizate RAR (pe segmentul A1.7 - caroserie), o altă concluzie a analizei este aceea că în timp ce numărul unităţilor aparţinând reprezentanţelor de marcă a rămas relativ constant, cel al service-urilor independente a înregistrat o creştere, respectiv de la 335 în 2013 la 453 în 2018. În ceea ce priveşte cifra de afaceri netă cumulată, în 2013 aceasta a fost de 1,36 miliarde de lei. Cinci ani mai târziu, acelaşi indicator avea valoarea de 2,67 miliarde de lei, creşterea fiind, în procente, de 90%, respectiv de 1,31 miliarde de lei în cifre”, susţine sursa citată.

Potrivit analizei, marjele de profit analizate pe baza bilanţurilor contabile au fost împărţite pe tipuri de service, reprezentanţă sau service independent, pentru a surprinde mai bine evoluţiile înregistrate. BAAR precizează că din rezultatele obţinute se poate observa o diferenţă semnificativă a profitului în favoarea service-urilor independente în raport cu cifrele înregistrate de reprezentanţe. Astfel, în cifre, unităţile independente au crescut de la circa 25 milioane de lei în 2013 la 101,4 milioane de lei în 2018. În acelaşi interval de timp, profitul reprezentanţelor a evoluat de la 26 milioane de în 2013, la 52,5 milioane de lei cinci ani mai târziu.

În comunicat se precizează că o a doua parte a analizei BAAR a fost dedicata evoluţiei domeniului conex al asigurărilor. Analiza subliniază că începând din 2016 variaţia primei subscrise la RCA arată un trend descendent a valorii acesteia; rata daunei combinată pe RCA se situează constant la un nivel supraunitar; majoritatea indicatorilor din zona service-urilor auto au o tendinţă crescătoare, mai puţin prima bruta subscrisă pe segmentul RCA.

BAAR menţionează că toate aceste tendinţe sunt înregistrate în condiţiile în care în România vechimea parcului auto naţional este de aproximativ 16 ani.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.