Băncile digitale se grăbesc să cucerească următoarea generaţie

Băncile digitale se grăbesc să cucerească următoarea generație

Numărul 46-47, 24 nov.-7 dec. 2020  »  Conectarea la era digitală

Chiar dacă băncile tradiționale oferă de mult timp conturi de economii pentru copii, fintech-urile susțin că au descoperit o oportunitate pentru a oferi aplicații mai atractive pentru copii și adolescenți, care, în opinia fintech-urilor, sunt insuficient deserviți, transmite Reuters, preluată de Agerpres. De exemplu, cardul de debit Kite oferit de banca digitală britanică Starling permite părinților să transfere bani către contul copiilor, să impună o limită de cheltuieli și să primească notificări cu privire la achizițiile copiilor. Produse similare sunt oferite de fintech-urile gohenry și Monzo din Marea Britanie în timp ce fintech-urile americane Greenlight, Step și Copper încearcă și ele să cucerească piața tinerilor. Gigantul bancar JPMorgan Chase & Co a intrat și el recent pe această piață, introducând un cont de economii pentru copii în parteneriat cu Greenlight.

Toate aceste companii susțin că obiectivul lor este să ofere copiilor o idee despre libertatea și educația financiară și, de asemenea, să permită părinților să urmărească și să blocheze cheltuielile. Speranța lor este că astfel vor putea profita de un boom așteptat al plăților digitale și al comerțului electronic și să păstreze noii clienți pe măsură ce vor deveni adulți.

„Este un atu pentru profitabilitate să obții clienți pe viață”, spune Kavita Kamdar, care conduce divizia JPMorgan dedicată copiilor, denumită Chase First Banking. Partenerul JPMorgan, Greenlight, susține că, în decurs de un an, a reușit să crească de la 500.000, până la două milioane numărul de părinți și copii care sunt clienții săi. „Cred că start-up-urile sunt în măsură să preia conturile juniorilor de la băncile tradiționale. Însă pentru aceasta trebuie să găsească un echilibru între a fi atrăgători pentru copii și a fi atrăgători pentru părinții și e greu de spus cum poate fi făcut acest lucru”, spune Sarah Kocianski, director de cercetare la firma de consultanță 11:FS.

Fintech-ul Greenlight, al cărui serviciu costă 4,99 de dolari pe lună, oferă carduri de debit pentru până la cinci copii și permite părinților să creeze liste de sarcini pentru copii pe baza cărora aceștia primesc recompense. De asemenea, permite părinților să stabilească și să plătească dobânzi pentru economiile copiilor. „Mai multe trenduri macro au stimulat adoptarea Greenlight. Scăderea gradului de utilizare a numerarului și adoptarea smartphone-urilor, nu doar în rândul adulților dar și în rândul copiilor”, susține Timothy Sheehan, directorul general de la Greenlight.

Cu toate acestea, unii analiști și investitori se întreabă dacă nu cumva piața tinerilor este mult prea aglomerată având în vedere că tinerii nu au sume mari de bani. „Serviciile bancare pentru adolescenți nu sunt foarte profitabile încă”, susține Ian Kar, fondatorul și directorul general de la firma de consultanță Fintech Today.

De exemplu, fintech-ul britanic gohenry, care a fost înființat în urmă cu opt ani, oferă conturi de economii pentru copii și percepe de la părinți suma de 2,99 lire sterline pe lună. Alex Zivoder, directorul general de la gohenry spune că firma este pe cale să facă profit peste câțiva ani, chiar dacă pierderile sale au crescut cu 75% anul trecut până la 5,8 milioane de lire sterline, deoarece compania a investit în expansiunea sa inclusiv pe piața din SUA.

Poate că adolescenții și copii nu au venituri disponibile mari însă start-up-urile pariază pe creșterea puterii lor de cumpărare. Potrivit firmei de consultanță McKinsey, în prezent, Generația Z (cei cu vârsta între 8 și 23 de ani) are o putere de cumpărare de aproximativ 150 miliarde de dolari în SUA.

Start-up-ul Step, care speră să construiască o bancă pentru următoarea generație, intenționează ca inițial să facă bani pe baza comisioanelor de interchange pentru carduri și ulterior să ofere mai multe produse financiare pe măsură ce clienții se maturizează. „Fiecare brand vrea să ajungă la această nouă generație. Nu sunt bogați, dar cu toate acestea cheltuie miliarde de dolari în fiecare an”, spune fondatorul și directorul general de la Step, CJ MacDonald.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.