Bogdan Chirițoiu: TAROM va fi o companie mai mică, dar profitabilă, în trei ani de la momentul aprobării de către CE a programului de restructurare

Bogdan Chirițoiu: TAROM va fi o companie mai mică, dar profitabilă, în trei ani de la momentul aprobării de către CE a programului de restructurare

Telex » Știri 22 mai 2023  

TAROM va fi o companie mai mică, dar profitabilă, în trei ani de la momentul aprobării de către Comisia Europeană (CE) a programului de restructurare, pe care noi o așteptăm în această vară, cel târziu la începutul toamnei, a anunțat, în cadrul unui eveniment, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, citat de Agerpres. "TAROM este aproape de a ajunge la un acord cu Comisia Europeană pe planul de restructurare. TAROM avea pierderi de mult timp și aceste pierderi au fost exacerbate de criza Covid, când companiile aeriene - și TAROM, și altele - n-au mai putut să mai zboare și atunci statul român a dat un ajutor de urgență TAROM-ului și acum urmează ca acest ajutor să fie suplimentat. Deci, TAROM va primi bani noi, nu îi va da înapoi pe cei pe care i-a primit deja, va primi bani noi ca să se restructureze, să-și cumpere avioane, să-și restructureze cursele sau liniile pe care zboară, în ideea de a deveni în trei ani o companie profitabilă. Va fi o companie mai mică, dar va fi o companie profitabilă. TAROM nu a avut profit din 2008, deci obiectivul este ca în trei ani de zile compania să ajungă profitabilă, trei ani începând de anul ăsta, din momentul când se va aproba programul de restructurare de către Comisie. Noi ne așteptăm să fie aprobat în această vară, cel târziu la începutul toamnei", a susținut Bogdan Chirițoiu, după o conferință pe tema pieței farma, organizată de Consiliul Concurenței.

Pandemia COVID-19 a condus la cel mai accentuat declin al industriei aviatice din istoria recentă, la nivel global estimându-se că impactul acesteia a determinat o reducere cu 50% a locurilor oferite de companiile aeriene în 2020 și o pierdere de trafic estimată de 60%. Potrivit OACI (Organizația Internațională a Aviației Civile), companiile aeriene au pierdut 371 miliarde dolari din venituri brute din exploatare în 2020. Impactul direct este vizibil și pentru aeroporturi, care au pierdut peste 111,8 miliarde dolari venituri în 2020, comparativ cu activitatea normală.

În consecință, efectele pandemiei COVID-19 s-au reflectat prompt și sever în activitatea TAROM. În martie 2020, când au fost puse în aplicare primele interdicții de călătorie, numărul pasagerilor transportați a scăzut cu mai mult de 50% față de aceeași perioadă a anului precedent, cu o suspendare completă a activității în aprilie și mai 2020, singura excepție făcând-o zborurile de repatriere, care nu au putut genera venituri suficiente și, de fapt, nu au fost efectuate în scopuri comerciale. În perioada iunie - noiembrie 2020, numărul de pasageri s-a situat la un nivel cu cel puțin 80% mai scăzut decât în perioadele similare din 2019, în timp ce în luna decembrie 2020 numărul de pasageri a fost cu 75% mai scăzut decât în luna decembrie 2019.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.