Bulgaria, Grecia, Turcia și România, destinațiile cu cele mai mari vânzări pentru sejururile de vară în 2023

Bulgaria, Grecia, Turcia și România, destinațiile cu cele mai mari vânzări pentru sejururile de vară în 2023

Numărul 21-22, 31 mai - 13 iun. 2023  »  Roza vânturilor

Bulgaria și Grecia sunt destinațiile care au înregistrat cele mai mari vânzări pentru sejururile de vară în 2023, urmate de Turcia și România, chiar dacă prețurile au înregistrat o creștere de aproximativ 10%-20% față de anul 2022, arată o analiză realizată de turoperator, citată de Agerpres. Astfel, Bulgaria a consemnat o creștere a vânzărilor cu 127% față de anul precedent, Grecia – cu 92%, Turcia – cu 40%, iar România, un plus de 10%.

PUBLICITATE
"Cu mici excepții, stațiunile și hotelurile din România și Bulgaria sunt pregătite pentru sezonul de vară. O parte din hoteluri s-au deschis deja de la 1 Mai, dar majoritatea se deschid după 1 iunie. Multe hoteluri și-au diversificat serviciile, oferind servicii de animație pentru copii, programe de divertisment pentru adulți. Hotelurile de top din Bulgaria invită chiar artiști români, deoarece peste 60% din turiști sunt români. În România, foarte multe hoteluri au apelat la forța de muncă din afara țării și, în felul acesta, au reușit să-și acopere necesarul pentru acest sezon cu forța de muncă calificată (bucătari, ospătari, cameriste)", susțin reprezentanții turoperatorului IRI Travel.

De asemenea, administrațiile locale au venit cu modificări în favoarea turiștilor. De exemplu, taxa de parcare Constanța zona 2 (care include o mare parte din stațiunea Mamaia) este de 1 leu/oră sau 10 lei/zi, iar în intervalul 20:00 - 8:00 - parcarea este gratuită.

Potrivit sursei citate, atât în Bulgaria, cât și în România, serviciile all-inclusive sunt foarte populare. România dispune de hoteluri cu servicii all-inclusive de calitate, chiar dacă numărul lor este mai mic decât în Bulgaria. Majoritatea hotelurilor din România, inclusiv cele mai vechi, au fost renovate și modernizate, oferind condiții optime pentru turiști, indiferent de clasificarea lor (2 și 3 stele), cu mobilier nou, toalete refăcute și spații publice renovate.

"Chiar și în absența personalului român în hoteluri, unitățile de cazare și-au acoperit necesarul cu angajați din afara țării, asigurând astfel un nivel ridicat de servicii și ospitalitate", transmite turoperatorul menționat.

Multe hoteluri acordă o atenție deosebită sustenabilității, adoptând practici eco-friendly, precum utilizarea energiei verzi, utilizarea produselor alimentare locale sau chiar din producție proprie (așa cum se întâmplă în Albena), evitând folosirea excesivă a ambalajelor și a produselor de plastic.

Cele mai căutate hoteluri sunt cele de 4 și 5 stele, care oferă servicii all-inclusive și au primit recenzii pozitive din partea turiștilor în anii precedenți, precum și hotelurile de 2-3 stele care au fost renovate.

"Este important de menționat că prețurile au înregistrat o creștere de aproximativ 10-20% față de anul 2022, ceea ce este firesc având în vedere inflația și creșterea costurilor cu energia, alimentele și penuria de forță de muncă", au precizat reprezentanții turoperatorului IRI Travel.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.