Cătălin Drulă: În PNRR am inclus ca proiecte majore Autostrada A7, capetele Autostrăzii A8

Cătălin Drulă: În PNRR am inclus ca proiecte majore Autostrada A7, capetele Autostrăzii A8

Telex » Știri 6 mai 2021  

Autostrada A7 Ploiești - Pașcani - Siret a fost inclusă în Planul Național de Redresare și Reziliență ca proiect major, alături de un sector din Autostrada A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni și unul din Autostrada A3 București - Borș, a declarat, la finalul ședinței de Guvern, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, potrivit Agerpres. „În PNRR am inclus ca proiecte majore autostrada A7. O să citez dimensiunile din memorie: sunt 320 de km pe A7. E vorba de capetele Autostrăzii A8, sectorul Târgu Mureș - Târgu Neamț, cred că sunt 30 cu 20, în jur de 50 de km, unul lângă Târgu Mureș și unul lângă Târgu Neamț. E vorba de Autostrada A3, între Cluj și Zalău, ca să nu dau niște nume de localități care nu spun așa de mult. Și acolo cred că sunt 70 de km. (…) Și mai e vorba de Lugoj - Deva, acolo unde se fac acele tuneluri pentru urși. Nu sunt pentru urși, sunt pentru mașini, doar mamiferele pot migra pe deasupra, nefiind afectat terenul. Singura secțiune lipsă între Sibiu și Nădlac, acolo sunt 9 km, dar este o lucrare amplă, scumpă. Sunt două tuneluri în lungime combinată de aproximativ doi kilometri. Deci, acestea sunt proiectele majore pe care le-am solicitat pentru finanțare din PNRR”, a spus Cătălin Drulă, întrebat câți km de autostradă se vor realiza prin PNRR.

Potrivit acestuia, în funcție de evoluția din anii următori, toate aceste programe de finanțare se mai ajustează și se pot adăuga alte proiecte.

Întrebat cum va reuși România să finalizeze aceste proiecte de autostrăzi până în 2026, în condițiile în care lucrările sunt afectate de contestații, el a menționat că „stăm mai bine ca niciodată”.

„Avem un record pe parte de investiții pe primele patru luni ale anului. Suntem undeva în creștere de 14% față de anul trecut și ca să aveți un termen de comparație față de un an anterior, 2019 sau 2018, este mult mai mult decât dublul sumei care fusese atunci consumată pe primele 4 luni. Pe întregul an sperăm să avem recordul absolut de investiții în autostrăzi și căi ferate de după Revoluție. Așa am bugetat. Proiectele merg bine și suntem în grafic, deocamdată. Avem un stoc semnificativ de proiecte și, așa cum am mai explicat, în această conductă de proiecte, pipeline în engleză, e important și ce s-a pus înaintea ta și ce pui tu mai departe. Deci, eu sper ca în următorii ani, că nu trebuie să ne gândim doar la anul actual, ci și la 2022, 2023, până chiar și la 2026, cum vorbeam și de exemplul celei de-a treia benzi pe A3, o să avem un stoc semnificativ de proiecte mature, proiecte care se implementează. Acum, dacă vreți, e important și ca industria să țină pasul, deoarece contractorii care lucrează își cresc capacități în fiecare an, investesc în utilaje și, din această perspectivă, această finanțare din PNRR este extraordinară, pentru că vine să completeze ce puteam lua deja din fonduri europene, de pe programele normale, de pe programele operaționale”, a susținut ministrul.

El a fost întrebat dacă va merge la Bruxelles cu o propunere în PNRR de 4,5 miliarde de euro pentru autostrăzi și 4,5 miliarde de euro pentru sectorul feroviar și metrou. Cătălin Drulă a menționat că sunt încă discuții, mici ajustări care se fac la program, iar suma alocată transporturilor este de aproximativ 8,5 miliarde de euro. „Programul nu este depus încă. Aceste consultări și discuții au un caracter informal. Deci, ar fi incorect în acest moment din parte mea să spun: «Gata, e totul rezolvat». Dar semnalele sunt bune și sper ca după depunere să avem o veste foarte bună pentru România, pentru că infrastructura determină multe”, a arătat acesta.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.