CECCAR Ialomița: Simpozionul Noua normalitate, adaptarea la schimbare

CECCAR Ialomița: Simpozionul Noua normalitate, adaptarea la schimbare

Numărul 42, 26 oct. - 1 nov. 2022  »  Agenda CECCAR

Joi, 20 octombrie, Centrul Cultural „Ionel Perlea” din Slobozia a găzduit simpozionul Noua normalitate, adaptarea la schimbare, eveniment organizat de filiala Ialomița a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România.

PUBLICITATE
Reprezentanți ai patronatelor și mediului de afaceri local, autorități publice – președintele Consiliului Județean Ialomița, primarul municipiului Slobozia, șeful Administrației Județene a Finanțelor Publice Ialomița, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Ialomița, vicepreședintele Asociației Cultivatorilor de Cereale și Plante Tehnice Ialomița –, parlamentari din județ, experți contabili și contabili autorizați, membri CECCAR, au discutat impactul modificărilor în contextul economico-social asupra businessurilor, implicațiile schimbărilor legislative asupra derulării afacerilor și cum se pot adapta acestea noilor norme, cele mai eficiente soluții pentru susținerea IMM-urilor.

Evenimentul se înscrie în strategia filialei CECCAR de susținere a dialogului între principalii actori la activitatea economică a județului – mediul de afaceri, administrația publică centrală, profesioniști contabili – pentru a identifica noi direcții de acțiune și soluții pentru dezvoltarea socio-economică a județului.

„Este o acțiune prin care CECCAR Filiala Ialomița continuă activitatea de a aduce în atenția agendei publice necesitatea existenței unei relații strânse de colaborare între reglementatori, participanți la procesul economic și stat, prin organismele sale”, a punctat președintele Filialei CECCAR Ialomița, Camelia Malama, în debutul evenimentului.

Necesitatea flexibilității afacerii pentru adaptarea la schimbare a fost una dintre temele simpozionului, fiind relevat faptul că abilitatea de a găsi soluții rapide și eficiente la perturbările economice este o calitate definitorie ce face diferența între succes și eșec în business. După cum au evidențiat și antreprenori locali în cadrul discuțiilor, acest aspect diferențiază un antreprenor de ceilalți participanți la activitatea economică – capacitatea de a se adapta foarte ușor și de a găsi soluții pentru a gestiona provocările majore pentru afacere.

Deși la nivelul județului, datele statistice pentru anul 2021 arată o creștere în diverse domenii de activitate, participanții la discuții au adus în atenție faptul că în prezent se prefigurează o perioadă de criză. Creșterea ratei inflației, lipsa forței de muncă calificată, diferențele dintre așteptările noilor generații și cerințele angajatorilor, riscul crescut de recesiune în contextul economic european și mondial constituie noi provocări pentru mediul de afaceri. S-a punctat, și cu acest prilej, că profesionistul contabil are un rol central în asigurarea rezilienței afacerii, expertiza acestuia fiind esențială pentru a lua cele mai bune decizii de business.

Modalitățile prin care se pot implica instituțiile de reglementare și administrațiile publice centrale în susținerea antreprenorilor și a businessurilor și în contracararea și gestionarea perioadelor de criză au fost, de asemenea, discutate în cadrul simpozionului. Programele de finanțare a businessurilor, precum IMM Invest, investițiile în infrastructură și crearea de condiții de dezvoltare pentru IMM-uri au fost subiectele abordate de reprezentanții autorităților locale și parlamentarii prezenți la eveniment. Totodată, au fost prezentate și cele mai importante modificări legislative menite să susțină dezvoltarea economică și să susțină mediul de business.

Concluziile dezbaterilor au evidențiat importanța colaborării strânse între autoritățile de reglementare, administrația publică centrală și locală, organismele profesionale și mediul de afaceri, dialogul fiind baza pentru identificarea celor mai bune direcții de acțiune pentru susținerea economiei locale, implicit, naționale.

Profesioniștii contabili, atât în calitate de consilieri de încredere ai antreprenorilor, cât și ca antreprenori, au expertiza necesară pentru fundamentarea acestor decizii, pentru susținerea interesului public.

„CECCAR, prin membrii săi, profesioniștii contabili, susține mediul de afaceri și apără interesul public. ContaȚi pe Noi! ContaȚi, cu Noi!”, a conchis președintele CECCAR Ialomița, în finalul discuțiilor.

(Copyright foto: Antena Ialomițeană)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.