CNAIR va publica bilunar stadiul proiectelor de insfrastructură rutieră din Moldova și Bucovina

CNAIR va publica bilunar stadiul proiectelor de insfrastructură rutieră din Moldova și Bucovina

Telex » Știri 18 noiembrie 2021  

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că, în contextul interesului major manifestat cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei și Bucovinei, va publica bilunar stadiul proiectelor destinate acestei regiuni, dar și etapele care trebuie parcurse, informează Agerpres. Conform situației actuale, pentru Autostrada Buzău - Focșani, în cadrul Studiului de Fezabilitate au fost implementate toate observațiile Companiei și urmează ca indicatorii tehnico-economici să fie supuși avizării în cadrul Consiliului Tehnico-Economic din cadrul CNAIR. De asemenea, avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obținere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este aproape de final.

„Asupra Proiectului Tehnic au fost, de asemenea, emise observații tehnice, care au fost integrate în cadrul documentației, iar varianta finală a Proiectului tehnic va fi înaintată către CNAIR după avizarea Studiului de Fezabilitate împreună cu documentația necesară demarării procedurii de achiziție publică pentru faza de execuție lucrări”, precizează CNAIR, într-un comunicat.

În ceea ce privește Autostrada Focșani - Bacău, Studiul de Fezabilitate, revizuit conform observațiilor beneficiarului, a fost transmis de către prestator, iar în prezent acesta se află în curs de analiză în cadrul departamentelor de specialitate din cadrul CNAIR, urmând ca până la 25 noiembrie 2021 să fie finalizată această analiză. La ora actuală, prestatorul elaborează Proiectul Tehnic, în timp ce Avizul de Gospodărire a Apelor se află în curs de obținere, iar procedura pentru Acordul de Mediu a intrat deja într-o fază avansată.

Pentru Autostrada Bacău - Pașcani, prestatorul implementează în cadrul Studiului de Fezabilitate observațiile tehnice emise de CNAIR, urmând să retransmită varianta revizuită a Studiului de Fezabilitate. În plus, Proiectul Tehnic este în curs de revizuire ca urmare a observațiilor emise de către CNAIR, Avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de dobândire, iar procedura de obținere a Acordului de Mediu se apropie de final.

Potrivit sursei citate, în cazul Autostrăzii Pașcani - Suceava au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, în mod simultan, a început procedura de procurare a Acordului de Mediu. „Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 1.000 ml din totalul de 9.256 ml propuși. Prestatorul nu reușește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost instituite mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0,001% din valoarea de contract/zi de întârziere. CNAIR a mobilizat o echipa în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice”, notează administratorul infrastructurii rutiere din România.

Proceduri aflate în derulate există și pentru Autostrada/Drum Expres Suceava - Siret. „Au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, de asemenea, a fost demarată procedura de obținere a Acordului de Mediu. Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna august 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 900 ml din totalul de 7.133 ml propuși. Prestatorul nu reușește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost aplicate mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0,001% din valoarea de contract/zi de întârziere. Și în cadrul acestui proiect CNAIR a mobilizat o echipă în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice”, se arată în comunicatul citat.

Cât privește Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni, prestatorul a înaintat Analiza Multicriterială privind alegerea variantei optime de traseu Etapa 1, ce are ca scop stabilirea traseului optim. Totodată, au fost organizate discuții cu reprezentanții autorităților publice locale în vederea definitivării traseului, s-a solicitat modificarea traseului pe sectorul cuprins între Lețcani și Golăiești astfel încât impactul asupra zonelor locuite să fie minim, iar până în prezent au fost primite puncte de vedere cu privire la traseul autostrăzii pe sectorul Lețcani - Golăiești doar de la câteva unități administrativ-teritoriale (UAT).

„Prestatorul efectuează analize tehnice în vederea modificării traseului autostrăzii pe acest sector. Pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, în lungime de 30 de km, au fost demarate în data de 12.10.2021 investigațiile geotehnice. Până în prezent au fost realizați 1.539 ml din totalul de 6.242 ml propuși, iar Prestatorul are mobilizate în teren 7 utilaje de forare. Săptămâna viitoare, la invitația Consiliului Județean Iași, o echipa a CNAIR se va deplasa la Iași, împreună cu Prestatorul, pentru o nouă serie de discuții cu autoritățile publice locale (Primăria Municipiului Iași, Consiliul Județean Iași etc.)”, menționează reprezentanții CNAIR.

Referitor la Autostrada Târgu Mureș - Târgu Neamț, datele actualizate relevă faptul că Studiul de Fezabilitate revizia 3 a fost înaintat Beneficiarului în data de 25 octombrie 2021 (secțiunile I și III), asupra documentației fiind emise observații în data de 4 noiembrie 2021. „În prezent, Prestatorul integrează în cadrul documentației observațiile emise, iar termenul de predare a Studiului de Fezabilitate asumat de către acesta pentru întreg sectorul de autostradă este data de 07.12.2021”, subliniază CNAIR.

Pentru Autostrada Brașov - Bacău, la momentul actual, se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriterială de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă. De asemenea, prestatorul implementează, în cadrul documentației AMC 2, observațiile emise de către CNAIR și de către consultantul Jaspers, iar după retransmiterea documentației revizuite, aceasta va fi analizată și avizată în cadrul CTE CNAIR, urmând ca ulterior să poată fi demarate activitățile de teren pe varianta de traseu avizată.

Stadiul actual al proiectului Drum Expres Focșani - Brăila a ajuns la etapa finală de realizare a Analizei multicriteriale de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă, în timp ce, în cazul Drumului Expres Tișița - Albița se întocmește Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, pe baza căreia vor fi stabilite minimum două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză, și anume Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2. „De asemenea, la acest moment se studiază posibilitatea realizării la nivel de drum expres a sectorului rutier dintre Tișița și Albița sau la nivel de Drum Trans-Regio. Necesitatea analizei în cauză a apărut în urma rezultatelor obținute în cadrul AMC1, conform cărora rata de rentabilitate a proiectului (profitabilitatea proiectului de investiții) este foarte scăzută, raportat la cerințele de eligibilitate impuse pentru proiecte ce beneficiază de finanțare nerambursabilă”, conform datelor CNAIR.

Un alt proiect pentru care se efectuează, în prezent, Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2 este Drum Expres Bacău - Piatra Neamț. În acest sens, în luna iulie 2021, a fost avizată în cadrul CTE CNAIR Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1 în urma căreia au fost alese două variante de traseu, iar imediat după stabilirea și avizarea traseului optim va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.

Nu în ultimul rând, pentru Drumul de mare viteză Vatra Dornei - Suceava se află, în prezent, în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, după care vor fi stabilite minimum două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de Analiză Multicriterială de Traseu Etapa 2. Campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu sunt proceduri ce vor fi derulate după stabilirea și avizarea traseului optim.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.