CNIR a semnat contracte de aproape 6 miliarde lei pentru încă 47 de kilometri pe Autostrada A8
Telex » Știri
astăzi, 9:46
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat miercuri contracte de aproape 6 miliarde de lei pentru construirea a încă 47 de kilometri pe Autostrada Unirii - A8.
„Compania Națională de Investiții Rutiere a semnat astăzi (miercuri, n.r.), în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, contractele pentru construirea a încă 47 de kilometri pe Autostrada Unirii-A8. Contractele pentru proiectarea și execuția loturilor 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km) și 1D Joseni-Ditrău (14,4 km) au o valoare de aproape 6 miliarde lei, finanțarea urmând să fie asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la Bugetul de Stat”, se precizează într-un comunicat al CNIR, citat de Agerpres.
Primul contract de proiectare și execuție, cel pentru lotul 1C Sărățeni-Joseni, a fost semnat cu o asociere de firme din România și Bosnia-Herțegovina, pentru o valoare de aproape 5 miliarde lei. Durata de realizare este de 54 de luni. Lotul, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri și include 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte). Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri, reprezentând 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri (pasajul peste DN 13 A și calea ferată), iar cel mai înalt viaduct, 45 de metri.
Al doilea contract semnat este pentru lotul 1D Joseni-Ditrău, cu o lungime de 14,4 kilometri și o valoare de 820 milioane lei. Constructor este o asociere de firme din România și Bulgaria. Lotul din județul Harghita, în lungime de 14,4 kilometri, are o durată de realizare de 34 de luni și include 21 de pasaje și viaducte, din care 3 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor și un nod rutier la Ditrău.
Pentru ambele loturi sunt prevăzute descărcări provizorii asigurând, astfel, funcționarea independentă.
Tot pentru A8, a fost semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe Lotul 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii și unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România. Este un contract de supervizare cu o valoare de 49 de milioane lei, de asemenea, finanțat din fonduri europene nerambursabile.
„Sunt ultimele două contracte ale secțiunii montane de pe Autostrada A8, contracte importante, care vin să întregească portofoliul Companiei. În doar un an de la lansare, iată că am reușit să avem contracte semnate cu o valoare de 18 miliarde lei pe toate cele patru loturi de la Sărățeni la Pipirig. Preconizăm că 2026 va fi, practic, anul proiectării pentru A8 montan, iar eu îmi doresc ca anul viitor să vedem și primele utilaje în teren pentru că unul dintre loturi are o durată de proiectare de 10 luni, Studiul de Fezabilitate fiind mult mai detaliat și cu toate investigațiile necesare finalizate”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, citat în comunicat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)







„Cultura ca bun public”, temă de dezbateri și inițiative
Sărbătoare în lumea muzicală: împlinirea a 85 de ani de existență a Corului Academic Radio
Într-un turneu memorabil, Orchestra Simfonică București reinterpretează capodopere ale muzicii clasice
Constelația artelor pe „ecranele” Institutului Cultural Român
Educația prin lectură, un obiectiv major susținut prin inițiative valoroase
Toamna teatrală: un festival național la a XXXV-a ediție
Bucureștiul, capitala celui mai așteptat festival cinematografic al acestei toamne
Galați, octombrie 2025: epicentru al comediei teatrale românești