Consiliul Concurenței analizează piața de retail farmaceutic din România

Consiliul Concurenței analizează piața de retail farmaceutic din România

Telex » Știri 28 septembrie, 9:22  

Consiliul Concurenței a declanșat o anchetă sectorială pe piața de retail farmaceutic din România, cu scopul de a identifica elementele care pot limita accesul pacienților la medicamentele eliberate prin farmacii, potrivit unui comunicat al autorității de concurență, citat de Agerpres. Astfel, vor fi analizate atât relațiile de aprovizionare la nivel de farmacii și circuitul medicamentelor de la punerea pe piață până la consumator, cât și legislația relevantă din domeniu pentru a se identifica reglementările care pot afecta concurența pe piață. De asemenea, se va analiza în detaliu disponibilitatea medicamentelor pentru pacienți și vor fi identificate metode de îmbunătățire a acesteia.

„Sectorul farmaceutic este foarte important, iar activitatea din ultimii ani dovedește acest lucru: am sancționat cinci companii farmaceutice și asociația reprezentativă, pentru că s-au coordonat pentru limitarea pieței cu imunoglobuline, am declanșat o investigație pe piața ecografelor, efectuând inspecții inopinate în România, Italia și Germania și investigăm un posibil abuz în comercializarea medicamentelor anticoagulante orale. În plus, am făcut o serie de recomandări asupra proiectelor de acte normative și am colaborat foarte bine cu instituțiile din domeniu: Casa Națională de Asigurări de Sănătate, Ministerul Sănătății și Agenția Națională a Medicamentului din România, cu care, de altfel, vom colabora în continuare pentru îmbunătățirea accesului pacienților români la medicamente”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Pe parcursul desfășurării analizei pieței de retail farmaceutic din România, autoritatea de concurență poate solicita informații și documente tuturor actorilor implicați, companii sau autorități.

În urma analizei, Consiliul Concurenței poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării și prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței și, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.

În acest context, Consiliul Concurenței dorește să colaboreze atât cu instituțiile publice, cât și cu companii, care pot trimite orice informații relevante.

Autoritatea de Concurență a derulat mai multe analize privind piața farmaceutică în urma cărora a făcut o serie de recomandări care au fost preluate de Ministerul Sănătății în legislația din domeniu. Astfel, pacienții plătesc sume mai mici pentru anumite medicamente în urma recomandării emise de scădere a prețurilor medicamentelor inovative al căror brevet a expirat la același nivel cu prețurile genericelor. De asemenea, la propunerea Consiliului Concurenței, s-a introdus obligația de a asigura stocuri de medicamente atât producătorilor, cât și distribuitorilor, iar farmaciile au obligația de a transmite distribuitorilor comenzi justificate și de a le onora către pacienți în termen de 24/48 ore.

În plus, la propunerea Autorității de Concurență a fost eliminat criteriul geografic care împiedica deschiderea de noi farmacii, fapt care a condus la îmbunătățirea accesibilității pacienților la servicii farmaceutice. Recent, Autoritatea de Concurență a făcut o serie de recomandări astfel încât clienții să poată face diferența mai ușor între medicamentele eliberate fără prescripție medicală (OTC - Over The Counter) și suplimentele alimentare.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.