Corina Martin (FPIOR): 2023 a fost un an de creștere pentru turism; incomingul rămâne sub potențialul uriaș pe care îl are România

Corina Martin (FPIOR): 2023 a fost un an de creștere pentru turism; incomingul rămâne sub potențialul uriaș pe care îl are România

Numărul 1, 10-16 ian. 2024  »  Analize și sinteze

Turismul românesc s-a apropiat anul trecut de nivelurile de referință din 2019 și chiar a depășit acest reper pe unele segmente, însă atragerea de turiști străini rămâne în continuare sub potențialul uriaș pe care îl are România, a afirmat Corina Martin, secretar general al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR), citată de Agerpres. "În ciuda tuturor provocărilor, anul 2023 a fost unul de creștere. Turismul s-a apropiat de nivelurile de referință din 2019, iar pe unele segmente, precum balneo, a depășit semnificativ acest reper. Din păcate, atragerea de turiști străini - incomingul - se află în continuare sub nivelul dinainte de 2019 și sub potențialul uriaș pe care îl are România. Pentru 2024 trebuie să înregistrăm o creștere pe acest segment, iar rolul Organizațiilor de Management al Destinației (OMD) de pe Litoral și al viitorului OMD Regional Dobrogea tocmai acesta trebuie să fie, ca una dintre Top 3 priorități", a transmis Corina Martin.

Potrivit sursei citate, participarea la târgurile de turism naționale și internaționale, dublată de o campanie activă și solidă de comunicare și promovare prin mass-media și în mediul online, vor determina cum va arăta, în cifre, bilanțul 2024 pe Litoral și Topul 3 de stațiuni preferate.

"La nivel național, trebuie să înțelegem, la nivelul fiecărui OMD local (Constanța-Mamaia, Mamaia Nord, Mangalia și viitorul OMD Eforie) că suntem în competiție deschisă, fiecare față de ceilalți și împreună față de destinațiile montane, balneare sau de city break. La nivel de atragere de turiști străini, însă, trebuie să facem echipă. La Târgul de turism de la Berlin, sau la Londra, sau la Paris - nu știe nimeni unde și ce este Eforie sau Mangalia sau Mamaia. OMD Municipiul Tulcea a primit (pe 29 decembrie n.r.) avizul de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și îi felicit. Lucrăm deja, în interiorul Consiliului Consultativ al Turismului, în grupul de lucru OMD-uri, împreună, alături de toate celelalte OMD-uri din țară. OMD regional Dobrogea trebuie însă să se constituie cât mai rapid și să preia coagularea și armonizarea strategiilor de brand propriu și de promovare ale fiecărei sub-destinații/stațiuni în județele Constanța și Tulcea. Aceasta este prioritatea numărul unu pentru 2024 atât la nivelul autorităților locale și județene, cât și pentru patronatele locale de pe Litoral și din Delta Dunării", a explicat reprezentantul FPIOR.

În opinia sa, promovarea destinațiilor dobrogene trebuie să se facă printr-o Strategie care să integreze ce are particular fiecare stațiune/destinație, dar să aducă o coerență și o foarte bună organizare a comunicării și a direcțiilor de promovare care vor fi abordate, la nivel de "destinație regională semnificativă a României".

În ceea ce privește datele de bilanț pe 2023, secretarul general al federației patronale susține că anul trecut a adus o creștere medie de 30% - 35% a interesului turiștilor pentru stațiunile din România, trendul fiind ascendent, cu o creștere de 30% pentru Litoralul românesc, în timp ce cererile pentru destinațiile de munte balneo și orașe au crescut cu aproape 32%. În același timp, pentru Delta Dunării creșterea a fost de aproape 15%.

Pe litoral, turiștii au preferat în proporție de circa 30% unitățile clasificate la 3 stele și 55% cele de 4 stele. Tarifele hoteliere din acest an au crescut în medie cu 15% - 20% față de anul trecut, în corelare cu indicele inflației anuale prognozate pentru sfârșitul anului.

Astfel, tariful mediu de persoană/sejur a crescut de la 1.778 lei în 2022, la 2.015 lei în 2023, în condițiile în care durata medie a sejurului a rămas la același nivel din 2022, situându-se între 4,7 nopți cazare/sejur pentru Litoral. Cele mai solicitate destinații de vacanță pentru riviera românească au fost Mamaia, Eforie Nord și Jupiter, cu o pondere de 58% din totalul vânzărilor pentru Litoral.

În egală măsură, au fost înregistrate creșteri de peste 35% pentru excursii și tururi locale de grup (organizate prin agențiile de turism) pentru turiștii sosiți în vacanță pe Litoral. Cea mai solicitată rămâne Croaziera de o zi în Delta Dunării, dar s-a remarcat o diversificare interesantă a ofertei, ceea ce a îndreptat interesul românilor și către Degustări de vinuri sau Tururi combinate de arheologie, istorie, gastronomie, evenimente și tradiții locale, arată bilanțul Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.