CSALB: 300 de negocieri finalizate de la începutul anului, dintre care 294 cu băncile şi 6 cu IFN-urile

CSALB: 300 de negocieri finalizate de la începutul anului, dintre care 294 cu băncile și 6 cu IFN-urile

Telex » Știri 26 noiembrie 2020  

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) anunţă finalizarea a 300 de negocieri, de la începutul anului, dintre care 294 cu băncile şi 6 cu IFN-urile, informează Agerpres. Potrivit instituţiei, în alte 90 de negocieri consumatorii şi băncile/IFN-urile nu au ajuns la o înţelegere, iar peste 100 de negocieri sunt în desfăşurare.

De la începutul anului, consumatorii au trimis către CSALB peste 2.300 de cereri de negociere cu băncile şi IFN-urile, faţă de 2.117 în tot anul precedent. Cele mai multe (1.775 de cereri) sunt în relaţie cu băncile şi 531 în relaţie cu IFN-urile. 92% din cereri au fost trimise prin intermediul aplicaţiei IT de pe site-ul www.csalb.ro sau prin email la office@csalb.ro. Restul de 8% din cereri au fost transmise prin poştă sau aduse de consumatori la sediul Centrului.

Alexandru Păunescu, preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB, a menţionat că mai ales în cazurile cu valori mai mici se face simţită utilitatea CSALB. „Sunt diferende pentru care, în mod normal, consumatorii nu s-ar adresa instanţei de judecată, de vreme ce în instanţă ar fi prea multe costuri, prea mult timp şi prea mulţi nervi consumaţi în raport cu rezultatul urmărit. În plus, dacă tot am făcut paralela cu instanţa de judecată, atât sesizarea CSALB, cât şi derularea propriu-zisă a procedurilor de conciliere sunt extrem de simple şi nu necesită cunoştinţe juridice, de specialitate, ceea ce reprezintă un avantaj important faţă de derularea unor procese în faţa judecătorilor”, a spus Alexandru Păunescu.

De asemenea, Valentin Cocean, conciliator CSALB, afirmă că a observat că sunt mai multe bănci care vin cu soluţii radicale, de ştergere a datoriilor şi deschidere către situaţiile sociale sau medicale grave. „Asta ar fi o schimbare în bine pe care o pot remarca. Pe de altă parte, băncile care nu au avut apetit pentru conciliere niciodată nu au schimbat nimic în acest an şi au rămas în aceeaşi zonă în care nu acceptă cereri sau, dacă acceptă, nu sunt dispuse să facă concesii. În aceeaşi categorie intră şi băncile care insistă într-un mod neproductiv pe soluţii care nu sunt aplicabile, precum cea în care reducerea soldului cu 30 de procente se aplică doar dacă clientul băncii plăteşte 70% din sold în trei luni. Identific şi o strategie bună pe termen lung a unor bănci, cele care acceptă în special negocieri care nu implică o problemă patrimonială a consumatorului, ci rezolvarea unei stări de nemulţumire. Aş spune că astfel de acţiuni, (…) deşi au în primul rând o miză de imagine pentru banca respectivă, au şi o mare relevanţă pentru dezvoltarea încrederii între bănci şi consumatori”, spune Valentin Cocean.

CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialişti în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înţelegerea părţilor are puterea unei hotărâri în instanţă.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.