Directorul CFR SA: Între Brașov și Curtici se va circula mai rapid pe calea ferată din 2025

Directorul CFR SA: Între Brașov și Curtici se va circula mai rapid pe calea ferată din 2025

Telex » Știri 27 iulie 2021  

Între Brașov și Curtici se va putea circula mai rapid cu trenul, cu 160 kilometri/oră, din 2025, a declarat, la Brașov, directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, citat de Agerpres. Reprezentantul CFR SA a participat la evenimentul de prezentare a soluției tehnologice care va fi folosită pentru implementarea contractului „Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov - Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, secțiunea Brașov - Sighișoara, subsecțiunea: 2. Apața – Cața”, organizat de asocierea de firme care și-a adjudecat această lucrare. „Este cel mai mare proiect de infrastructură de transport pe cale ferată care se desfășoară în prezent, în România. Este un proiect extrem de complex. Aproximativ 80% din lucrări se desfășoară pe un nou amplasament, sunt lucrări de mare anvergură, sunt tuneluri care însumează în total 24 de km de linie desfășurați, precum și lucrări de artă însemnate - poduri, viaducte, pasaje superioare. Complexitatea proiectului derivă din însuși faptul că sunt elemente constructive noi și că se desfășoară pe un traseu accidentat, pe actualul traseu nefiind posibile viteze de 160 km/oră”, a precizat Ioan Pintea.

Potrivit acestuia, pe întregul culoar de cale ferată Constanța-Curtici au fost efectuate sau sunt în desfășurare ori în proiect lucrări. Este și cazul tronsonului Predeal-Brașov, care este în fază de elaborare a studiului de fezabilitate.

„În zona Brașovului, următorul proiect (al CFR - n.r.) va fi Brașov-Predeal, un proiect foarte scump, pentru că este vorba de zona montană și pentru că linia va trebui proiectată pe un alt amplasament”, a menționat Ioan Pintea.

Conform reprezentantului constructorului, lucrările la tronsonul Apața-Cața au început în luna februarie, inclusiv la poduri, însă deocamdată nu și la cele două tuneluri Ormeniș și Homorod, care vor fi realizate prin tehnologia TBM (Mașina pentru forat tuneluri). Conform sursei citate, termenul contractual de realizare a acestora este de 48 de luni.

Valoarea estimată a proiectului, anunțată în 2017, la publicarea anunțului de licitație pentru desemnarea constructorului, este de 2,8 miliarde de lei, fonduri europene.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.