Doi din trei români utilizează cel puţin un serviciu digital

Doi din trei români utilizează cel puțin un serviciu digital

Telex » Știri 17 iunie, 9:39  

Doi din trei consumatori români utilizează în prezent cel puțin un serviciu digital, iar 62% folosesc telefonul mobil ca principal dispozitiv pentru a accesa acest tip de serviciu, relevă datele sondajului „Digital Sentiment in Romania”, publicat de McKinsey & Company, informează Agerpres. Rezultatele cercetării arată că, în perioada carantinei COVID-19, s-a dublat numărul serviciilor accesate digital.

În ceea ce privește tipurile de servicii digitale la care consumatorii români au recurs, cele bancare și de telecomunicații au fost cele mai folosite. Astfel, 38% dintre români au declarat că au utilizat cel puțin un serviciu digital din aceste două sectoare în timpul perioadei de carantină, în timp ce 19% dintre consumatori au început să le folosească de la începutul restricțiilor impuse de pandemie.

Pe de altă parte, doar 14% dintre români au accesat digital servicii din sectorul asigurărilor, respectiv aferente sectorului public.

Potrivit sursei citate, în prezent, creșterea utilizării serviciilor digitale este semnificativă pentru toate categoriile de vârstă și pentru toate regiunile geografice, iar rata de adopție a crescut la 76% față de perioada de început a carantinei.

În plus, în această perioadă, rata de adopție digitală a crescut semnificativ pentru consumatorii între 45 și 64 de ani. Mai mult, 65% dintre românii care locuiesc în orașe mici și în zone rurale au utilizat cel puțin un serviciu digital în ultimele șase luni, se arată în studiul de specialitate.

În privința dispozitivelor utilizate pentru accesarea serviciilor digitale, telefoanele mobile sunt cele mai populare, 62% dintre români utilizându-le ca terminal principal.

Comparativ cu utilizarea serviciilor digitale la nivelul Europei Centrale și de Est, există un potențial semnificativ de dezvoltare pentru majoritatea industriilor din România, cea bancară, a asigurărilor și sectorul public fiind cu cel mai mare potențial de creștere, între 1,7 și 2,6 ori, estimează realizatorii cercetării. De asemenea, în domeniul utilităților și al produselor de băcănie, accesarea digitală a serviciilor mai poate crește de până la 1,2 ori.

„Pentru a valorifica acest potențial, companiile ar trebui să nu se limiteze strict la simpla automatizare sau digitalizare a proceselor existente, ci să facă serviciile digitale mai simple și accesibile, îmbunătățind experiența utilizatorului. Pentru aceasta, trebuie să se concentreze pe satisfacerea unei nevoi specifice a clientului, chiar dacă acest aspect necesită crearea unui produs nou, spre deosebire de digitalizarea unui produs existent, potrivit pentru o altă paradigmă, acum depășită. Pentru a reuși o digitalizare la scală a serviciilor lor, companiile din orice sector ar trebui să se axeze pe doi factori-cheie: să recruteze personal cu o gamă largă de competențe digitale de nișă și să dezvolte o tehnologie modernă, în mare măsură independentă de cea a furnizorilor tradiționali de soluții IT”, sunt de părere specialiștii.

Sondajul a fost efectuat în cursul lunii mai 2020 și a inclus peste 1.200 de respondenți. Toate rezultatele au fost ajustate în funcție de datele socio-demografice și de cele privind utilizarea internetului pentru a fi relevante la întreaga populație din România cu vârste cuprinse între 18 și 80 de ani.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.