
Eforturi și performanțe
Numărul 8, 2-8 mar. 2022 » La început a fost cuvântul...
Temele managementului eficient în vreme de criză fac obiectul unor valoroase luări de poziție în mass-media din țara noastră. Asemenea intervenții ar avea, însă, un efect mai puternic dacă, în toate cazurile, s-ar respecta și regulile unei comunicări corecte. Astfel, într-o dezbatere televizată, unul dintre participanți a afirmat că „elaborarea de planuri nerealiste este nu numai pierdere de timp, ci și inutilă”. Ar fi, oare, posibilă, o „pierdere de timp”... „utilă”?
La rândul lor, criterii pe deplin valabile, precum transparența și claritatea comunicării, au fost abordate într-un articol al unui săptămânal cu profil economico-financiar: „Este nevoie de deschidere spre potențialii consumatori, dar și de prezentarea ofertelor la vedere”. Acest exemplu justifică întrebarea: „poate fi o «deschidere spre consumatori» dacă ofertele sunt ascunse «vederii» potențialilor beneficiari?”. În aceeași ordine de idei, reținem și o apreciere conținută într-un reportaj radiofonic: „Calitatea managementului performant este dată de informațiile exacte, sigure și corecte”. În afară de faptul că aici avem de-a face cu mai mulți factori care conferă valoare managementului, observăm că s-a încălcat raportul dintre parte și întreg. Nu poate fi nimic „corect” dacă nu este „exact”, iar „siguranța” este inexistentă dacă informațiile nu sunt „exacte”. Așa că, în materie de corectitudine lingvistică și logică, respectarea proprietății termenilor este și o cale de acces spre „performanța managerială” implicată în exemplele de nedorit care proliferează. Cum, din păcate, se mai întâmplă în prezent. (T.B.)
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială