![Eurostat: România, a doua cea mai mare creștere din UE a cumpărăturilor online, în ultimii cinci ani Eurostat: România, a doua cea mai mare creștere din UE a cumpărăturilor online, în ultimii cinci ani](https://www.ceccarbusinessmagazine.ro/imgcr/HSfplbFeopuF8s53asIR36WFCSRFrnc4B52am9z-tDwz8Pz_MtYDuqSggkU-IFJOsjweYmdCc0YlPCtJAU1siw/eurostat-romania-a-doua-cea-mai-mare-crestere-din-ue-a-cumparaturilor-online-in-ultimii-cinci-a9033.jpg)
Eurostat: România, a doua cea mai mare creștere din UE a cumpărăturilor online, în ultimii cinci ani
Numărul 5, 9-15 feb. 2022 » Conectarea la era digitală
Shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în ultimii cinci ani cea mai mare creștere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în Cehia (cu 27 puncte procentuale - pp), România, Ungaria și Slovenia (toate cu 26 pp), Lituania și Croația (ambele cu 25 pp), arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Evoluția cumpărăturilor clasice, afectată de restricțiile impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus (Covid-19) și de schimbarea preferințelor și obiceiurilor consumatorilor, are consecințe asupra comerțului electronic, apreciază Eurostat.
La nivelul UE, 90% dintre persoanele cu vârsta între 16 și 74 de ani au folosit internetul în 2021, din care 74% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Achizițiile online au crescut cu un punct procentual în 2021 față 2020 (73% din utilizatorii de internet) și cu 11 puncte procentuale față de 2016 (63%).
În 2021, campionii achizițiilor online din UE au fost locuitorii din: Olanda (94%), Danemarca (92%) și Suedia (89%). La polul opus, mai puțin de 50% au făcut cumpărături online în România (44%) și Bulgaria (42%).
Cele mai frecvente achiziții online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentație sportivă), încălțăminte și accesorii (comandate de 68% din cumpărătorii online). Dispozitivele portabile sunt urmate de livrări de la restaurante, lanțuri de fast-food și servicii de catering (31%), mobilă, accesorii pentru locuință și produse de grădinărit (29%), cosmetice (27%), cărți printate, reviste sau ziare (25%), articole sportive (excluzând vestimentație sportivă, 24%), computere, tablete, telefoane mobile sau accesoriile lor (23%), jucării și articole pentru îngrijirea copiilor (20%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Litoralul, o imensă scenă a artei de calitate
Cultură și statistică. Drumul spre mai mult și mai bine
Sub egida Ateneului Român, o vară muzicală de excepție
Expoziție la BNR: „Un alt fel de tezaur: Campionii României”
Bookfest 2024, încă un pas al editurilor spre armonizarea ofertei cu cererea
Festivalul Internațional Shakespeare. Din nou, Craiova la superlativ
Festivalul Filmului European. A șaptea artă, la superlativ
„Fără cărți, istoria e tăcută, literatura nu are glas, știința e infirmă, iar gândirea suspendată”