
Eurostat: Scăderea consumului de pungi din plastic continuă în Uniunea Europeană
Numărul 45, 15-21 nov. 2023 » Roza vânturilor
Fiecare persoană care locuia în Uniunea Europeană a consumat în medie 77 pungi de transport din plastic subțire (LPCB), în 2021, cu 11 mai puține decât în 2020, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Per ansamblu, 34,2 miliarde pungi de transport din plastic subțire au fost consumate în UE în 2021 (cu 4,8 miliarde mai puține față de 2020).
2021 a fost primul an în care a scăzut în UE consumul pungi de transport din plastic extrem de subțiri (VLPCB), pungi cu o grosime mai mică de 15 microni.
În 2021, locuitorii UE au consumat 12,3 miliarde VLPCB, mai puțin decât în orice an anterior (de când s-a început colectarea datelor, în 2018): 14,1 miliarde în 2018, 14,5 miliarde în 2019 și 14,9 miliarde în 2020.
Din 2018, consumul pungi de transport din plastic subțire, cu o grosime între 15 și 50 microni, a scăzut semnificativ: de la 8,2 miliarde în 2018 la 3,5 miliarde în 2021.
Conform directivei UE privind pungile din plastic, toate statele membre ale UE au adoptat măsuri de reducere a consumului, astfel încât consumul per persoană să nu depășească 40 de pungi din plastic până la 31 decembrie 2025. Acest obiectiv nu include pungile de transport din plastic extrem de subțiri.
În rândul statelor membre pentru care sunt disponibile datele, cele mai mari consumuri per persoană de pungi de transport din plastic subțire în 2021 au fost în Lituania (271 pungi per persoană), Letonia (204) și Cehia (189), iar cele mai reduse în Belgia (5), Portugalia (9) și Suedia (16).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială