Gartner a identificat trei tehnologii care, până în 2028, vor transforma serviciile și asistența pentru clienți

Gartner a identificat trei tehnologii care, până în 2028, vor transforma serviciile și asistența pentru clienți

Numărul 36, 13-19 sep. 2023  »  Conectarea la era digitală

Serviciile digitale pentru clienți, interfețele conversaționale cu utilizatorul și Inteligența Artificială (IA) generativă vor avea cel mai mare impact asupra serviciilor pentru clienți și a strategiilor de asistență, sunt de părere consultanții Gartner, într-o analiză citată de Agerpres. Specialiștii menționează că aceste noi tehnologii vor transforma serviciile și asistența pentru clienți până în anul 2028.

Astfel, raportul Gartner "Hype Cycle for Customer Service and Support Technologie 2023" descrie cele mai importante tehnologii pentru susținerea clienților aflate în acest moment în curs de maturizare. Acestea variază de la Customer Technology Platform la IA generativă, dar cu oportunități semnificative de adoptare rămase (Contact Center as a Service).

Gartner previzionează că, până în 2025, opt din zece (80%) organizații de servicii și asistență pentru clienți vor aplica tehnologia IA generativă într-o anumită formă pentru a îmbunătăți productivitatea agenților și experiența clienților, fiind folosită în principal pentru crearea de conținut, chatboți susținuți de IA și automatizarea muncii umane.

Un sondaj recent al companiei de consultanță arăta că 38% dintre lideri văd îmbunătățirea experienței clienților și retenția acestora ca scop principal al inițiativelor de implementare a aplicațiilor instruite pe modele de limbaj mari (large language model - LLM).

"Pe măsură ce organizațiile au introdus pe scară largă canale de abordare digitală, clienților le-au crescut așteptările pentru experiențe instantanee și fără efort de servicii pentru clienți. În același timp, introducerea mai multor canale poate crește efortul clienților pe măsură ce clienții migrează între ele", notează sursa citată.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.