Germania va investi 40 de miliarde de euro până în 2030 pentru a reduce întârzierile în transportul feroviar

Germania va investi 40 de miliarde de euro până în 2030 pentru a reduce întârzierile în transportul feroviar

Numărul 37, 20-26 sept. 2023  »  Lumea în care trăim

Rețeaua feroviară din Germania urmează să fie modernizată până în 2030 grație unui program finanțat de stat care va costa 40 de miliarde de dolari, au anunțat Ministerul german al Transporturilor și operatorul feroviar Deutsche Bahn, informează DPA, preluată de Agerpres. Directorul general de la Deutsche Bahn, Richard Lutz, a descris acest program drept "fără precedent în istoria Deutsche Bahn".

Lista proiectelor prezentate include 40 de rute feroviare importante. Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a spus că se așteaptă ca Deutsche Bahn să implementeze proiectele de modernizare "cu urgența cerută".

La finalul programului, va exista o "rețea feroviară cu performanțe ridicate" cu o lungime de aproximativ 9.000 de kilometri, după modernizarea a 4.000 de kilometri de cale ferată. Întreaga rețea feroviară din Germania are o lungime de aproximativ 34.000 de kilometri.

O parte din finanțare va veni de la majorarea de capital care este programată a avea loc la Deutsche Bahn și care va trebui să fie aprobată de Comisia Europeană.

Tronsoane din rețeaua de cale ferată urmează să fie scoase din uz timp de cinci luni, ceea ce va provoca ocoluri îndelungate pentru pasageri și marfă, însă obiectivul lucrărilor este reducerea viitoarelor perturbări. "Este cu adevărat important ca întreruperile planificate să fie comunicate la timp", a spus Volker Wissing.

Programul de lucrări va demara anul următor pe coridorul Frankfurt-Mannheim, urmând ca în 2025 să fie efectuate lucrări pe rutele Berlin-Hamburg și Emmerich-Oberhausen. În 2026, vor urma rutele Cologne-Hagen, Nuremburg-Reichswald-Regensburg, Troisdorf-Koblenz și Koblenz-Wiesbaden. Ultimele pe listă vor fi coridoarele Ulm-Augsburg și Mannheim-Karlsruhe, în a doua jumătate a lui 2030.

O nouă companie de infrastructură, denumită InfraGo, va fi înființată și va încorpora subsidiarele DB Netz și DB Station and Service. Obiectivul este ca finanțarea oferită de statul german să meargă exclusiv spre modernizarea infrastructurii feroviare și nu pentru finanțarea operațiunilor de zi cu zi ale Deutsche Bahn.

Întârzierile sunt o problemă endemică în transportul feroviar din Germania. Aproape o treime din pasagerii care au călătorit pe distanțe lungi anul trecut au suferit întârzieri de 15 minute și mai mult. Punctualitatea trenurilor germane a scăzut semnificativ după 2021, iar de vină pentru întârzieri este lipsa de investiții.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.