GfK: Afacerile din retail vor crește cu 7% în România, în 2016

Telex » Știri 27 aprilie 2016  

Afacerile din retail vor creşte cu 7% în 2016, în România, peste media europeană de 1%, conform unui studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă, informează Agerpres.  Potrivit studiului GfK privind scena de retail la nivel european, consolidarea afacerilor din retail de anul trecut va continua şi în acest an. Pentru ţările UE, creşterea va fi de aproximativ 1% (pe baza valorilor euro nominale). Vor exista evoluţii pozitive în special în România (+7%), în statele baltice (cca 5%), care, treptat, ajung din urmă pieţele mai mature, în Suedia (+5%) şi Spania (+4%).

În România, puterea de cumpărare este printre cele mai mici din Europa iar situaţia este similară celei din fostele ţări sovietice, Bulgaria, Serbia, Bosnia – Herţegovina, Macedonia şi Albania.  Regiunile ţării unde puterea de cumpărare înregistrează un mic salt faţă de restul zonelor sunt: Bucureşti şi judeţele Timiş şi Cluj, conform studiului GfK.

În 2015, economia a crescut, iar rata şomajului a scăzut în majoritatea ţărilor, evoluţie care se reflectă în puterea de cumpărare care a sporit în Uniunea Europeană cu o medie de 3,7% faţă de anul precedent. Acest lucru a oferit fiecărui cetăţean UE o medie anuală de 15.948 euro pentru consum, chirie, economii şi contribuţii pentru pensii. Indicatorii de piaţă evaluaţi de GfK pentru un total de 33 de ţări europene analizate sunt puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populaţiei în retail din cheltuielile totale, inflaţia, profitabilitatea spaţiilor comerciale.

În 2015, consumatorii europeni s-au bucurat de costuri reduse pentru energie şi combustibil, precum şi de o situaţie economică bună şi o creştere a veniturilor în multe ţări europene. Totuşi, printre principalii beneficiari ai acestor condiţii favorabile nu s-a numărat şi retailul. Prin urmare, tendinţa de declin a ponderii cheltuielilor populaţiei în retail a continuat şi în 2015. Cota medie pentru toate ţările este de 30%. În timp ce consumatorii au mai mulţi bani disponibili, conform studiului GfK, cheltuiesc aceşti bani în principal pentru servicii, călătorii şi activităţi recreative, mai degrabă decât pentru consum din retail. Cifrele comunicate de GfK pentru cifra de afaceri şi puterea de cumpărare au fost realizate în euro pe baza cursului de schimb mediu 2015 pentru monedele naţionale în cauză (aşa cum sunt raportate de Comisia Europeană).



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.