
GfK: Afacerile din retail vor crește cu 7% în România, în 2016
Telex » Știri
27 aprilie 2016
Afacerile din retail vor crește cu 7% în 2016, în România, peste media europeană de 1%, conform unui studiu realizat de o companie de cercetare de piață, informează Agerpres. Potrivit studiului GfK privind scena de retail la nivel european, consolidarea afacerilor din retail de anul trecut va continua și în acest an. Pentru țările UE, creșterea va fi de aproximativ 1% (pe baza valorilor euro nominale). Vor exista evoluții pozitive în special în România (+7%), în statele baltice (cca 5%), care, treptat, ajung din urmă piețele mai mature, în Suedia (+5%) și Spania (+4%).
În România, puterea de cumpărare este printre cele mai mici din Europa iar situația este similară celei din fostele țări sovietice, Bulgaria, Serbia, Bosnia – Herțegovina, Macedonia și Albania. Regiunile țării unde puterea de cumpărare înregistrează un mic salt față de restul zonelor sunt: București și județele Timiș și Cluj, conform studiului GfK.
În 2015, economia a crescut, iar rata șomajului a scăzut în majoritatea țărilor, evoluție care se reflectă în puterea de cumpărare care a sporit în Uniunea Europeană cu o medie de 3,7% față de anul precedent. Acest lucru a oferit fiecărui cetățean UE o medie anuală de 15.948 euro pentru consum, chirie, economii și contribuții pentru pensii. Indicatorii de piață evaluați de GfK pentru un total de 33 de țări europene analizate sunt puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populației în retail din cheltuielile totale, inflația, profitabilitatea spațiilor comerciale.
În 2015, consumatorii europeni s-au bucurat de costuri reduse pentru energie și combustibil, precum și de o situație economică bună și o creștere a veniturilor în multe țări europene. Totuși, printre principalii beneficiari ai acestor condiții favorabile nu s-a numărat și retailul. Prin urmare, tendința de declin a ponderii cheltuielilor populației în retail a continuat și în 2015. Cota medie pentru toate țările este de 30%. În timp ce consumatorii au mai mulți bani disponibili, conform studiului GfK, cheltuiesc acești bani în principal pentru servicii, călătorii și activități recreative, mai degrabă decât pentru consum din retail. Cifrele comunicate de GfK pentru cifra de afaceri și puterea de cumpărare au fost realizate în euro pe baza cursului de schimb mediu 2015 pentru monedele naționale în cauză (așa cum sunt raportate de Comisia Europeană).
La Art Safari, omul contemporan în expresia lui artistică
Expoziție la Biblioteca Academiei Române: mărturii despre un tezaur de presă cu aproape 60.000 de titluri
Cu multe târguri se face… primăvară
Un festival de arhitectură subordonat calității vieții de zi cu zi
EnergyFEST, o fereastră deschisă spre un viitor sustenabil
Cererea și oferta de carte, stimulate de Ziua Națională a Lecturii
Arta muzicală, la superlativ: Madrigal, 60 de ani
Premieră necinematografică în... cinematografie