Google îmbunătăţeşte modul în care utilizatorii îşi pot proteja datele confidenţiale

Google îmbunătățește modul în care utilizatorii își pot proteja datele confidențiale

Numărul 25-26, 30 iun. - 13 iul. 2020  »  Conectarea la era digitală

Google a anunțat un pachet de îmbunătățiri ale protecției confidențialității, prin care deținătorii de conturi Google vor putea să-și protejeze și administreze mai ușor informațiile personale și sensibile, informează compania, într-un comunicat citat de Agerpres. Astfel, una dintre noutăți se referă la un acces mai facil la modul Incognito, în sensul în care pentru a activa această facilitate în oricare dintre serviciile Google în care este disponibil, utilizatorul trebuie doar să țină apăsat pe „fotografia lui de profil” în Search, Maps sau YouTube. De asemenea, gigantul american a introdus o protecție a confidențialității mai bună, pentru care oferă și sugestii. „În contul Google există serviciul de Verificare a setărilor de confidențialitate, în care utilizatorii pot vedea și administra setările legate de informațiile personale. De acum înainte, Google va oferi constant recomandări personalizate pentru o protecție mai bună a confidențialității, precum și sfaturi utile în această zonă. În prezent, peste 200 de milioane de oameni fac această verificare în fiecare an”, notează compania.

În ceea ce privește parolele, va exista de acum înainte posibilitatea unei verificări îmbunătățite. În perioada următoare, serviciul de „Verificare a parolelor” va fi parte din procesul de „Verificare a securității”, iar utilizatorii vor fi automat înștiințați dacă există riscul ca datele de autentificare să fi fost compromise și vor fi ajutați să-și schimbe parolele. „Odată cu această integrare a «Verificării parolelor» în contul Google și Chrome, Google va retrage extensia pentru Chrome dedicată verificării parolelor”, susțin reprezentanții Google.

Potrivit sursei citate, o altă noutate a pachetului de îmbunătățiri ale protecției confidențialității este cu privire la gestionarea datelor personale. Practic, când un utilizator va activa pentru prima dată „Istoricul Locațiilor” și „Salvarea activității pe Web și din aplicații”, funcția de auto-ștergere va fi automat setată la 18 luni. Ulterior, utilizatorii pot opta să o dezactiveze sau să o seteze pentru un interval mai mic de ștergere (minimum trei luni), dar pentru cei care aveau deja activate cele două funcții, setările nu se vor schimba. Aceștia din urmă vor primi, însă, înștiințări privind funcția auto-ștergere, astfel încât să își aleagă intervalul preferat în care datele istorice să fie eliminate.

Funcția de auto-ștergere a datelor „Istoricul locației” și „Activități pe Internet și aplicații” a fost lansată anul trecut de Google.

În cazul conturilor noi de YouTube sau al celor în care utilizatorul activează pentru prima dată istoricul YouTube, funcția de auto-ștergere va fi setată automat la 36 de luni. „Acest interval a fost ales pentru ca YouTube să poată face recomandări relevante bazate pe ce a vizionat utilizatorul în trecut – de exemplu, îți va spune când apare un nou sezon dintr-un serial preferat sau când trupa favorită scoate un nou album. Persoanele care au deja cont de YouTube pot în continuare să aleagă între 3 și 18 luni pentru opțiunea de auto-ștergere”, precizează compania.

Pentru produse precum Gmail, Drive sau Photos, Google a anunțat că nu va introduce perioada de retenție a datelor, precum în cazul Search, Maps sau YouTube, „întrucât scopul acestora este să stocheze conținutul personal atât timp cât dorește utilizatorul”.

Google subliniază că nu vinde nimănui informațiile personale ale utilizatorilor și nu utilizează informațiile din aplicații în care este stocat conținut personal, precum Gmail, Drive, Calendar și Photos, în scopuri de marketing și publicitate.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.