
Impactul factorilor sociali și culturali asupra mediului de afaceri
Numărul 35, 7-13 sep. 2022 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Scopul acestui articol este acela de a înțelege importanța influenței factorilor socioculturali asupra performanței mediului de afaceri. Societatea și cultura au un impact semnificativ asupra mediului de afaceri. Diferențele culturale și sociale dintre țări constituie o provocare pentru manageri, deoarece aceștia trebuie să dobândească competențe interculturale și să anticipeze impactul tuturor factorilor socioculturali. Studiul a fost realizat în perioada 2010-2020 pe un eșantion de 28 de state din Europa, rezultatele arătând că factorii sociali precum educația, cheltuielile guvernamentale cu cercetarea-dezvoltarea sau sănătatea din PIB ori indicatorul Gini de inegalitate a veniturilor populației, dar și factorii culturali precum corupția, statul de drept și nivelul de inovare al entităților influențează semnificativ veniturile acestora și perspectiva lor de a desfășura un business în respectivul stat.
Clasificare JEL: E60, E64, C33
Articolul complet este disponibil în numărul 6/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Bookfest 2023, un autentic festival al cărții de calitate
La Festivalul Filmului European, calitatea artistică pe „prim-plan”
Noaptea Muzeelor, un festival național al artei și culturii
Viitorul începe azi: performanțe internaționale ale tinerilor
Capodopere ale artei universale, de la Brukenthal la Art Safari și retur
În Săptămâna Mare, Corul Madrigal a susținut… Mari Concerte
Susținerea financiară a proiectelor culturale, în consonanță cu cererea publicului
La Art Safari, omul contemporan în expresia lui artistică