
Impactul factorilor sociali și culturali asupra mediului de afaceri
Numărul 35, 7-13 sep. 2022 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Scopul acestui articol este acela de a înțelege importanța influenței factorilor socioculturali asupra performanței mediului de afaceri. Societatea și cultura au un impact semnificativ asupra mediului de afaceri. Diferențele culturale și sociale dintre țări constituie o provocare pentru manageri, deoarece aceștia trebuie să dobândească competențe interculturale și să anticipeze impactul tuturor factorilor socioculturali. Studiul a fost realizat în perioada 2010-2020 pe un eșantion de 28 de state din Europa, rezultatele arătând că factorii sociali precum educația, cheltuielile guvernamentale cu cercetarea-dezvoltarea sau sănătatea din PIB ori indicatorul Gini de inegalitate a veniturilor populației, dar și factorii culturali precum corupția, statul de drept și nivelul de inovare al entităților influențează semnificativ veniturile acestora și perspectiva lor de a desfășura un business în respectivul stat.
Clasificare JEL: E60, E64, C33
Articolul complet este disponibil în numărul 6/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Flacăra culturii europene se aprinde la Timişoara
Mesajele de suflet ale Zilei Culturii Naţionale
Debutul muzical în 2023 sub „bagheta” performanţei
Sezonul expoziţional de iarnă, o sărbătoare a artei contemporane
La Târgul Gaudeamus 2022 a renăscut speranţa că, în România prezentă şi viitoare, cartea va ocupa locul pe care îl merită
Celebrităţi care au unit arta cu medicina: Brâncuşi şi Gerota
„Tichetele culturale”, un sprijin financiar pentru „consumatorii” de produse creative
Un turneu de succes al muzicii fără frontiere