Impactul factorilor sociali și culturali asupra mediului de afaceri
Numărul 35, 7-13 sep. 2022 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Scopul acestui articol este acela de a înțelege importanța influenței factorilor socioculturali asupra performanței mediului de afaceri. Societatea și cultura au un impact semnificativ asupra mediului de afaceri. Diferențele culturale și sociale dintre țări constituie o provocare pentru manageri, deoarece aceștia trebuie să dobândească competențe interculturale și să anticipeze impactul tuturor factorilor socioculturali. Studiul a fost realizat în perioada 2010-2020 pe un eșantion de 28 de state din Europa, rezultatele arătând că factorii sociali precum educația, cheltuielile guvernamentale cu cercetarea-dezvoltarea sau sănătatea din PIB ori indicatorul Gini de inegalitate a veniturilor populației, dar și factorii culturali precum corupția, statul de drept și nivelul de inovare al entităților influențează semnificativ veniturile acestora și perspectiva lor de a desfășura un business în respectivul stat.
Clasificare JEL: E60, E64, C33
Articolul complet este disponibil în numărul 6/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Actuala „ofensivă” a cărții înregistrează noi victorii pe „frontul” lecturilor de calitate
Susținere financiară suplimentară pentru protejarea „Tezaurului Uman Viu”
ArtSafari: cinci expoziții de excepție cu opere ale marilor artiști plastici români
Istoria Teatrului, o „scenă” pentru eternitate
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic