Impactul factorilor sociali și culturali asupra mediului de afaceri

Impactul factorilor sociali și culturali asupra mediului de afaceri

Numărul 35, 7-13 sep. 2022  »  Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Rezumat: Scopul acestui articol este acela de a înțelege importanța influenței factorilor socioculturali asupra performanței mediului de afaceri. Societatea și cultura au un impact semnificativ asupra mediului de afaceri. Diferențele culturale și sociale dintre țări constituie o provocare pentru manageri, deoarece aceștia trebuie să dobândească competențe interculturale și să anticipeze impactul tuturor factorilor socioculturali. Studiul a fost realizat în perioada 2010-2020 pe un eșantion de 28 de state din Europa, rezultatele arătând că factorii sociali precum educația, cheltuielile guvernamentale cu cercetarea-dezvoltarea sau sănătatea din PIB ori indicatorul Gini de inegalitate a veniturilor populației, dar și factorii culturali precum corupția, statul de drept și nivelul de inovare al entităților influențează semnificativ veniturile acestora și perspectiva lor de a desfășura un business în respectivul stat.

PUBLICITATE

Clasificare JEL: E60, E64, C33

Articolul complet este disponibil în numărul 6/2021 al CECCAR Business Review.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.