Industria autohtonă de transport mărfuri poate crește cu circa 40% dacă România ar ajunge la 2.000 km de autostradă

Industria autohtonă de transport mărfuri poate crește cu circa 40% dacă România ar ajunge la 2.000 km de autostradă

Numărul 50-51, 20 dec. 2023 - 9 ian. 2024  »  Analize și sinteze

Industria românească de transport mărfuri ar putea crește cu aproximativ 40%, iar exporturile cu 10% dacă România va avea 2.000 km de autostradă, la finele acestui deceniu, arată o analiză de specialitate, citată de Agerpres. "Schimburile comerciale ale României cu celelalte state europene sunt pe o tendință ascendentă, însă la această creștere organică vom putea să mai adăugăm încă 38% doar datorită rețelei de autostrăzi. Este un capitol la care România a suferit mult timp, iar dacă la finalul acestui deceniu vom avea dați în trafic toți cei 2.000 km, atunci vom putea realiza cât de mult ne-a lipsit această infrastructură. Autostrăzile cresc viteza și capacitatea de transport, scad timpii de tranzit și implicit emisiile CO2, ne ajută să acoperim mai rapid toate zonele din țară, astfel că unele regiuni, precum Moldova, vor avea acces la investiții majore și dezvoltare", a declarat Sergiu Iordache, managing director în cadrul DSV Road.

De asemenea, un efect important al extinderii autostrăzilor va fi asupra exportului de mărfuri, care ar putea cunoaște o creștere accelerată, în condițiile în care printre cele mai importante destinații pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României sunt: Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă și Ungaria. Potrivit analizei DSV Road, printre principalele avantaje identificate în privința impactului autostrăzilor asupra sectorului de transporturi de mărfuri, se află: creșterea vitezei de transportare, de la circa 50 km/h în prezent, la 80 km/h; creșterea exporturilor și importurilor cu 10%; creșterea capacității de transport pentru un tir, cu cel puțin 20%; impactul asupra creșterii economice prin transporturi mai eficiente datorită volumelor mai mari; acoperirea mai rapidă a unor zone cu potențial de creștere, precum Republica Moldova; reducerea emisiilor de CO2 și încadrarea în obiectivele ESG pentru companii; precizie crescută în timpul de tranzit al mărfurilor, ceea ce va facilita și mai mult dezvoltarea soluțiilor de urmărire a mărfurilor în timp real.

"Acești factori pot fi îmbunătățiți și mai mult când România va accede la Spațiul Schengen. Iar necesitatea unei rețele feroviare bine puse la punct este, de asemenea, un capitol care ar putea ajuta foarte mult transporturile. Accesul facil la piața comunitară este poate cel mai mare beneficiu economic pe care îl poate avea România ca membru UE. Însă, pentru a ne bucura pe deplin de acest beneficiu, este important ca infrastructura să rămână un proiect de țară în anii ce vor urma", punctează Mihai Teodorescu, country general manager Road România și Sustainability Ambassador în cadrul DSV Road.

În același timp, reprezentanții companiei estimează că aderarea la Spațiul Schengen ar putea aduce economii de 30% la fiecare transport care trece granița, în condițiile în care, în prezent, pierderile sunt estimate la circa 2,4 miliarde de euro/an, după cum arată datele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.