InfoCons: 40% dintre tinerii români cumpără intenționat produse contrafăcute

InfoCons: 40% dintre tinerii români cumpără intenționat produse contrafăcute

Numărul 23, 15-21 iun. 2022  »  Roza vânturilor

Aproximativ 40% dintre tinerii din România au cumpărat în mod intenționat un produs contrafăcut, iar 14% au accesat conținut piratat în mod voluntar, potrivit unui studiu publicat de InfoCons, relatează Agerpres. Conform aceluiași studiu, 61% dintre tinerii români preferă să acceseze conținut digital din surse legitime, față de media de 60% la nivel european, comparativ cu 50% în anul 2019.

PUBLICITATE
Printre factorii ce stau la baza achiziționării produselor contrafăcute și a accesării conținutului piratat se regăsesc: prețul, disponibilitatea, influența socială.

În ceea ce privește factorii care descurajează acest comportament, se află: amenințările cibernetice, frauda cibernetică, impactul asupra mediului înconjurător.

Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, în cadrul căruia InfoCons reprezintă România în cadrul Grupului dedicat Societăților Civile, a lansat ediția a treia a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul și Proprietatea Intelectuală” („Intellectual Property and Youth Scoreboard”), oferind o actualizare despre percepția și comportamentul tinerilor în ceea ce privește încălcarea proprietății intelectuale în contextul post-pandemie. În cadrul Proiectului a fost realizat un studiu la care au participat 22.021 de tineri cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani, din cele 27 de state membre UE.

„A treia ediție a proiectului «Tablou de bord privind Tineretul și Proprietatea Intelectuală», publicată pe parcursul Anului European al Tineretului, confirmă tendințele identificate în edițiile anterioare, oferind perspective mai amănunțite cu privire la percepțiile și atitudiniele tinerilor. Într-o perioadă în care comerțul online și consumul digital au crescut semnificativ, creșterea achizițiilor voluntare și involuntare de bunuri contrafăcute este îngrijorătoare. În ceea ce privește pirateria, aceasta nu scade, chiar dacă tinerii consumatori preferă din ce în ce mai mult conținut provenit din surse legitime. Această nouă analiză oferă o unealtă valoroasă părților interesate, factorilor de decizie politică, cât și educatorilor și organizațiilor civile în formarea inițiativelor de conștientizare pentru a susține alegerile informate ale tinerilor noștri cetățeni și consumatori”, a afirmat directorul executiv EUIPO, Christian Archambeau.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.