INS: Numărul copiilor înscrişi la grădiniţe particulare a crescut cu 1.200 în anul şcolar 2016-2017

INS: Numărul copiilor înscriși la grădinițe particulare a crescut cu 1.200 în anul școlar 2016-2017

Telex » Știri 11 iulie 2018  

Numărul copiilor înscrişi în învăţământul preşcolar a fost, în anul şcolar 2016-2017, de 521.200, reprezentând 14,5% din populaţia şcolară, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS), citate de Agerpres. Comparativ cu anul şcolar precedent, numărul copiilor a scăzut cu 13.500.

În anul şcolar 2016-2017, numărul copiilor înscrişi în grădiniţele particulare a crescut cu 1.200, în timp ce la grădiniţele din sectorul public s-a înregistrat o diminuare a numărului de copii cu 14.700.

Puţin peste jumătate dintre copiii înscrişi în învăţământul preşcolar au fost băieţi (51,4%) şi au învăţat în unităţile şcolare din mediul urban (56,2%).

Din totalul populaţiei preşcolare, 314.600 copii (60,4%) din grădiniţe au participat la activităţi instructiv-educative în program normal (5 ore/zi) şi 203.200 copii (39%) în program prelungit (10 ore/zi). La activităţi specifice învăţământului preşcolar desfăşurate pe parcursul întregii săptămâni (de luni până vineri) au participat 1.800 de copii (0,3%), iar 1.600 de preşcolari (0,3%) la programe pentru copii cu nevoi speciale.

Majoritatea copiilor a fost înscrisă în grădiniţe cu predare în limba română – 481.400 (92,4%), aproximativ 32.900 (6,3%) în grădiniţe cu predare în limba maghiară, 5.400 (1,0%) în limba germană şi 1.500 (0,3%) în alte limbi (limba sârbă, ucraineană, slovacă, cehă, bulgară, croată, engleză şi romanes).

Din distribuţia pe vârste a copiilor înscrişi în învăţământul preşcolar se observă preponderenţa copiilor cu vârsta de 5 ani (32,1%), respectiv 4 ani (31,2%). Majoritatea copiilor înscrişi în grădiniţe au fost români (88,6%), urmaţi de cei de etnie maghiară (5,9%) şi romă (4,7%).

În profil teritorial, regiunea Nord-Est a atins cel mai înalt nivel al numărului de copii înscrişi, respectiv 92.300 (17,7%), în timp ce regiunea Vest a înregistrat cel mai scăzut nivel, respectiv 44.700 copii (8,6%).

În anul şcolar 2016-2017, din totalul de 53.800 persoane care asigurau activitatea didactică şi nedidactică din învăţământul preşcolar, 67,7% a fost personal didactic şi didactic auxiliar, iar 32,3% personal de conducere fără norme didactice, administrativ, de întreţinere şi operaţional.

În anul şcolar 2016-2017, în învăţământul preşcolar, la un cadru didactic au revenit 15 copii. Pe medii de rezidenţă, unui cadru didactic din mediul urban îi reveneau 14 copii, iar în mediul rural, 18 copii.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.