
Kaizen costing – o strategie de îmbunătățire continuă a organizațiilor
Numărul 17, 4-10 mai 2022 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Actualmente, în domeniul afacerilor este percepută o tendință perpetuă de reducere a costurilor, de optimizare a muncii, de eliminare a deșeurilor și de îmbunătățire continuă. Este de la sine înțeles că atingerea acestor obiective necesită o strategie, astfel că în ajutor vine Kaizen costing. Tehnica urmărește îndeplinirea acestor scopuri și, totodată, creează un mediu plăcut și într-o permanentă dezvoltare organică atât pentru angajați, cât și pentru management și întreaga comunitate.
Cercetarea de față are ca obiectiv prezentarea strategiei Kaizen costing, a principiilor și regulilor sale, dar în același timp se concentrează pe scoaterea în evidență a implementării acestei tehnici la nivelul unor industrii cu domenii de activitate foarte diferite. Este strategia kaizen cu adevărat eficientă în atingerea obiectivelor amintite? Poate fi aceasta implementată cu succes în cadrul unor organizații din industrii diferite? Are Kaizen costing beneficii și limitări? Contribuie la eficientizarea procesului de producție? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care încearcă să răspundă prezentul studiu, destinat celor care cred cu tărie că întotdeauna este loc de mai bine.
Clasificare JEL: M41, M54
Articolul complet este disponibil în numărul 2/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială