Luxemburg, prima ţară în care transportul public a devenit gratuit

Luxemburg, prima țară în care transportul public a devenit gratuit

Telex » Știri 2 martie 2020  

Marele Ducat de Luxemburg a devenit, de la începutul lunii martie, prima ţară în care utilizarea întregii reţele de transport public este gratuită, transmite AFP, citată de Agerpres. Chiar dacă alte oraşe au introdus o gratuitate parţială, în anumite ore şi pentru anumite mijloace de transport, aceasta va fi prima dată când o astfel de măsură vizează întreaga ţară, a subliniat Ministerul Mobilităţii din Luxemburg.

Gratuitatea, prezentată drept „o măsură socială importantă”, vizează 40% din gospodăriile din Luxemburg care utilizează transportul în comun şi reprezintă o economie de aproximativ 100 de euro pentru fiecare gospodărie pe an.

Măsura se înscrie, de asemenea, în planul de mobilitate destinat reducerii ambuteiajelor, în condiţiile în care automobilul este „rege” în Marele Ducat de Luxemburg. Acesta este mijlocul de transport cel mai utilizat, cu o rată de 47% pentru deplasările în scop profesional şi 71% pentru deplasările de petrecere a timpului liber, potrivit unui sondaj efectuat în 2018 de TNS Ilres.

Comparativ, în Paris aproximativ 68,6% dintre salariaţi utilizează mijloacele de transport în comun, potrivit Institutului Naţional de Statistică (Insee).

Cu toate acestea, Luxemburgul, un stat cu o populaţie de aproximativ 610.000 de locuitori, este renumit pentru ambuteiajele din centrul capitalei, unde construcţia unei linii de tramvai a început în urmă cu mai mulţi ani. Primul tronson al acestei linii este operaţional de la sfârşitul lui 2017 însă lucrările vor mai dura câţiva ani pentru a face legătura între sudul capitalei şi zona de nord unde este aeroportul.

De asemenea, autobuzul este utilizat în Luxemburg doar pentru 32% dintre călătoriile spre locul de muncă, urmat de tren (19%).

Potrivit autorităţilor, sumele generate de vânzarea de bilete pentru mijloacele de transport în comun, care în Luxemburg aveau un preţ unic de doi euro călătoria, se ridică la 41 milioane euro pe an. Suma nu reprezintă decât 8% din cele 500 milioane de euro pe an la cât se ridică costurile anuale cu transportul în comun.

Luxemburgul îşi va reorganiza, de asemenea, reţeaua de autobuze regionale până în 2021 în ideea de a o face cea mai densă din Europa, a declarat ministrul Mobilităţii, François Bausch. „Investiţiile sistematice şi continue sunt o condiţie sine qua non pentru a promova atractivitatea transportului public”, susţine oficialul luxemburghez. Excepţiile sunt călătoriile cu trenul la clasa întâi, precum şi anumite servicii de autobuz la cerere organizate în serviciul de noapte de către municipalităţi, care vor fi plătite în continuare.

Cei aproximativ 300 de însoţitori de tren ai operatorului feroviar CFL vor veghea de acum înainte asupra securităţii şi informării pasagerilor şi vor continua să verifice biletele la clasa 1. Câteva zeci de persoane vor fi afectate de eliminarea ghişeelor unde se vindeau bilete, dar vor fi redistribuite pe alte posturi în interiorul companiei, a precizat CFL.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.