![Mastercard: Cinci din zece români optează pentru autentificarea biometrică când autorizează tranzacții online Mastercard: Cinci din zece români optează pentru autentificarea biometrică când autorizează tranzacții online](https://www.ceccarbusinessmagazine.ro/imgcr/jq25NGYF6JmGj-l2_jv49rcfueN_IDd6p0mP1HCHraYekKocL-i31SBs0FPjQ7HBLAJQSNAAFzJdolDgSMxkUg/mastercard-cinci-din-zece-romani-opteaza-pentru-autentificarea-biometrica-cand-autorizeaza-tranzactii-a7747.png)
Mastercard: Cinci din zece români optează pentru autentificarea biometrică când autorizează tranzacții online
Numărul 14, 14-20 apr. 2021 » Conectarea la era digitală
Aproape jumătate dintre români (49%) preferă metoda autentificării biometrice atunci când autorizează tranzacțiile din e-commerce, în timp ce peste o treime (35%) optează pentru varianta SMS și parolă, arată rezultatele unui studiu derulat de Mastercard, relatează Agerpres. În prezent, 62% dintre români dispun de autentificarea biometrică în aplicația oferită de banca lor, iar din această pondere 78% au declarat că folosesc deja această metodă. În același timp, dintre cei 17% consumatori care nu dispun de această funcționalitate în aplicația de banking, peste jumătate au declarat că o vor folosi imediat ce le va fi pusă la dispoziție.
Autentificarea biometrică reprezintă modalitatea preferată de autorizare a tranzacțiilor e-commerce în cazul a 49% dintre români, urmată de varianta cu SMS și parolă (35%), respectiv de autentificarea prin SMS (16%).
Potrivit cercetării, la ora actuală, nouă din zece consumatori susțin că au încredere în plata online cu cardul.
Totodată, peste jumătate (56%) dintre respondenți au declarat că, în timpul cumpărăturilor online, cardul este instrumentul preferat de plată, în timp ce 45% au afirmat că aleg să achite cu numerar la momentul primirii coletului. „Comportamentul nu este generat, însă, de neîncrederea în plata cu cardul, principalele motive menționate fiind dorința de a verifica pachetul înainte de efectuarea plății și de a achita contravaloarea coletului direct la curier”, notează realizatorii studiului.
Studiul Mastercard privind percepția și utilizarea de către consumatori a funcțiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile și online s-a desfășurat online, în luna februarie 2021, prin intermediul instrumentului de cercetare mPulse. Eșantionul reprezentativ a cuprins 400 de consumatori, femei și bărbați deopotrivă, cu vârste peste 18 ani, care au achiziționat online pe parcursul ultimelor trei luni.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Litoralul, o imensă scenă a artei de calitate
Cultură și statistică. Drumul spre mai mult și mai bine
Sub egida Ateneului Român, o vară muzicală de excepție
Expoziție la BNR: „Un alt fel de tezaur: Campionii României”
Bookfest 2024, încă un pas al editurilor spre armonizarea ofertei cu cererea
Festivalul Internațional Shakespeare. Din nou, Craiova la superlativ
Festivalul Filmului European. A șaptea artă, la superlativ
„Fără cărți, istoria e tăcută, literatura nu are glas, știința e infirmă, iar gândirea suspendată”